Podajecie dzieciom na śniadanie sok pomarańczowy? Oto, dlaczego powinniście z tym skończyć

Reklama

Rodzice powinni zaprzestać podawania dzieciom na śniadanie soków owocowych, bo w ten sposób w przyszłości zwiększają ich „szansę” na otyłość.

Jak donosi Daily Mail, dzieci, które piły szklankę soku owocowego na śniadanie ważyły więcej porównaniu z tymi, które nie miały takiego zwyczaju. Rezygnacja ze śniadania również związana jest z otyłością, bo zmusza dzieci do jedzenia w ciągu dnia niezdrowych przekąsek.

Chociaż soki owocowe często są reklamowane jako zdrowy wybór, daleko im do tego, bo zawierają ogromne ilości cukru i niepotrzebnych kalorii. Jedna szklanka soku to 9 łyżeczek cukru, które zabijają całe bogactwo nieprzetworzonych owoców.

Podczas badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Medyczny w Wiedniu, przeanalizowano śniadaniowe nawyki 650 dzieci, po czym porównano je z wagą i wzrostem badanych. W przypadku 30 % dzieci podzielono masę ciała przez wzrost, by uzyskać wskaźnik masy ciała. U tych dzieci, które piły na śniadanie wodę, prawdopodobieństwo przekroczenia wagi było mniejsze niż 40%. Okazało się, że tylko czworo na dziesięcioro dzieci poniżej 13 roku życia codziennie jada śniadania, 1/3 w ogóle nie jada rano lub jada rzadziej, niż pięć razy w tygodniu.

Badania wykazały, że dzieci jedzące śniadania ważyły przeciętnie 1-2 kg mniej od tych, które w ogóle nie jadały śniadań.

Kierownik prac- doktor Maria Luger zaapelowała do rodziców o zmniejszenie ilości cukru w śniadaniach dzieci.

- Bardzo ważne, by dzieci spożywały dużo błonnika. Dlatego powinny raczej jadać jabłka i pomarańcze niż pić z nich sok.

Podawajcie dzieciom wodę i niesłodzoną herbatę

Prawie pół miliona dzieci poniżej 11 roku życia cierpi z powodu otyłości. Specjaliści ostrzegają, że w przyszłości będzie to skutkować zachorowaniami na cukrzycę typu 2, chorobami kardiologicznymi i nowotworami.

Brytyjska służba zdrowia potwierdza, że na Wyspach dzieci spożywają trzy razy więcej cukru, niż powinny, a połowę z tej ilości w niezdrowych przekąskach, napojach słodzonych i energetycznych.

- Sok owocowy nie jest zły, ale nie może zastępować nieprzetworzonych owoców, bo zawiera zbyt dużo cukru i „zero” błonnika, wyjaśnił Jason Halford z Europejskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością.

Autor: 
Tłum. Emilia Liberda
Źródło: 

blic.rs

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.

Reklama