Sylwetka idealnego mężczyzny przypomina…

Szczupły na Filipinach, umięśniony w Stanach Zjednoczonych, lekko opalony w Egipcie… Aby lepiej zrozumieć różnice w postrzeganiu piękna na świecie, zdjęcie pewnego mężczyzny przeszło przez retusz w 19 krajach. Jeśli ten eksperyment zaskakuje, to pokazuje również, że panowie doświadczają takiej samej presji pod względem wyglądu, co kobiety.

W sierpniu ubiegłego roku, Superdrug Online Doctors zainteresowało się kobiecym ciałem. Tym razem to mężczyzna został poddany zabiegom w Photoshopie. Budowa ciała, masa mięśniowa, rysy twarzy, kolor skóry i oczu, z tatuażem czy bez; graficy wybrani z 19 krajów, w tym 11 kobiet i 8 mężczyzn, mieli wolną rękę w modyfikowaniu autoportretu pewnego amerykańskiego fotografa, który poddał się eksperymentowi. Cel: ukazać zróżnicowanie kulturowe w postrzeganiu męskiego piękna oraz udowodnić, że mężczyźni są tak samo ofiarami standardów perfekcji fizycznej, jak kobiety. Przeglądając galerię zretuszowanych zdjęć, można zauważyć, że oryginalny obraz został prawie niezmieniony w Australii, podczas gdy w pozostałych 17 krajach mężczyzna traci kilogramy i nabiera muskulatury. Na Filipinach, w Macedonii, czy Anglii rysy twarzy zostały wysubtelnione oraz odmłodzone. W południowej Afryce, w Nigerii i Egipcie skóra mężczyzny nabiera lekkiej opalenizny, ale nigdy nie czernieje. To dowód na to, że czarna skóra nie stanowi jak dotąd kryterium piękna nawet w Afryce. Inne duże zaskoczenie: różnica między oryginalnym zdjęciem „przeciętnego Amerykanina” i jego zretuszowaną amerykańską wersją. Różnica polega na tym, że wielkie brzuszysko zastąpił kaloryferek, a mężczyzna zyskał wysoce wypielęgnowany zarost oraz takąż fryzurę.

W Anglii 40% mężczyzn odczuwa presję z powodu swojego wyglądu

Według Denise Hatton, przewodniczącej angielskiej YMCA (stowarzyszenie młodzieży) i współtwórczyni kampanii Be Real: „ten drugi eksperyment Superdrugu ukazuje, że trzeba jeszcze bardziej naświetlić presje, jakim podlegają mężczyźni z powodu ich fizyczności. Podobnie jak kobiety, cierpią oni na brak pewności siebie pod względem swojego wyglądu. Wielu z nich usiłuje się dopasować do standardów piękna, które są nieosiągalne. To badanie pokazuje, że postrzeganie piękna ma korzenie w kulturze i reklamie. Nasze własne badania wykazały, że 40% mężczyzn w Anglii ulega presji ze strony telewizji oraz kolorowych magazynów, które zmuszają ich do posiadania doskonałego ciała. To daje negatywny efekt w ich patrzeniu na samych siebie i innych”. Denise Hatton dodaje z nadzieją: „to badanie skłoni mężczyzn do postawienia swojego zdrowia psychicznego ponad wyglądem fizycznym, aby zbudować kraj, w którym pewność siebie będzie normą kulturową”.

Autor: Stéphanie O'Brien

Tłumaczenie: Małgorzata Witkowska

Źródło: http://madame.lefigaro.fr/beaute/la-silhouette-masculine-homme-ideal-19-pays-monde-240216-112905

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.