Nowe lalki Barbie są tworzone z plastiku, który trafiłby do oceanu

Reklama

pt., 06/11/2021 - 00:17 -- MagdalenaL

Zdjęcie: Pixabay

Mattel wprowadza do sprzedaży nową linię lalek Barbie robionych z plastiku, który inaczej zostałby odpadami w oceanie.

Kolekcja „Barbie Kocha Ocean”, której motywem jest lato, posiada trzy lalki, zestaw z domkiem plażowym i zestaw startowy z mieszanką produktów.

Firma z zabawkami pracuje z firmą Envision Plastics, która zajmuje się recyklingiem produktów HDPE i tworzywo będzie pochodzić z obszarów z Półwyspu Kalifornijskiego, który stara się zmniejszyć poziom zanieczyszczeń związanych z plastikiem.

„Nasze starania w zrównoważonym rozwoju reprezentują kolejny krok w społecznej misji Barbie i jej ewolucji”, Lisa McKnight, starszy wiceprezes Mattel (MAT) i globalny szef Barbie and Dolls Portfolio, powiedziała CNN Business. „Aby prawdziwie pokazać nowemu pokoleniu, że mogą być, kimkolwiek chcą, musimy się zaangażować w ochronę planety, zmniejszanie zanieczyszczeń środowiska i promowanie zrównoważonego trybu życia”, dodała.

Każda lalka z kolekcji „Barbie Kocha Ocean” kosztuje 10 dolarów, zestaw z domkiem plażowym kosztuje 20 dolarów, a za zestaw startowy trzeba zapłacić 10 dolarów. W ramach serii vlogowej Barbie na platformie YouTube Mattel połączy początek sprzedaży lalek z nowym wideo o tytule „Barbie Radzi, Jak Możemy Chronić Naszą Planetę”.

Nowa linia lalek Barbie i inicjatywy edukacyjne są najnowszym ruchem Mattel w celu osiągnięcia równowagi ekologicznej. 76-letnia firma z zabawkami zobowiązała się do używania tworzywa w 100% pochodzącego z recyklingu, surowców wtórnych lub materiałów bio we wszystkich swoich produktach i opakowaniach przed rokiem 2030.

W maju firma ogłosiła, że organizuje program o nazwie „Mattel Playback”, który zachęca klientów do wysyłania im starych zabawek, aby można było ponownie wykorzystać te materiały w procesie tworzenia nowych produktów. Program ten zaczął się od Barbie i dwóch innych marek Mattel – Matchbox i MEGA toys – i będą do nich dodawane kolejne marki.

Pandemia spowodowała niespodziewany wzrost popytu na zabawki, ponieważ rodzice musieli spędzać więcej czasu z dziećmi w domu.

Nie tylko Mattel stara się być bardziej ekologiczny, ponieważ wiele innych firm z zabawkami chce być bardziej przyjaznymi środowisku po dekadach polegania na szkodliwym dla środowiska plastiku w swoich produktach i opakowaniach.

Znalezienie alternatywnych materiałów jest potrzebne w walce ze zmianą klimatu i przybranie marketingu przyjaznego środowisku jest ważne, ponieważ klienci są coraz bardziej uważni w swoich wyborach i tym, jakie mają one konsekwencje dla planety.

Autor: 
Alexis Benveniste / tłum. Alicja Haupka
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama