12 powodów, przez które nie możecie spać, przybieracie na wadze i czujecie spadek energii

Reklama

pon., 08/09/2021 - 22:38 -- MagdalenaL

Tytuł oryginalny: „12 powodów, przez które nie możecie spać i przybieracie na wadze, czujecie spadek energii i samopoczucia"

Regularny niedobór snu prowadzi do tego, że czujemy się wyczerpani nawet zaraz po przebudzeniu. Oprócz tego, jest to jedna z podstawowych przyczyn przybierania na wadze. Chcielibyśmy dać wam kilka rad jak walczyć z „koszmarami”, które przeszkadzają wam w spokojnym śnie i w rezultacie w dobrym samopoczuciu i wyglądzie.

12. Nieodpowiednia temperatura powietrza

Mimo że zasypianie w cieple jest przyjemne, optymalna temperatura w pomieszczeniu wynosi od 15 do 23°C.

Rozwiązanie: okryjcie się lekkim kocem a w nocy w razie potrzeby zmieńcie go na ciepły.

11. Aktywność fizyczna

Każdy trening stymuluje układ nerwowy, dzięki czemu zasypianie zaraz po wizycie w klubie fitness może okazać się problemem.

Rozwiązanie: wykonujcie ćwiczenia nie później niż 3 godziny przed pójściem spać.

10. Brak planu

By w pełni wypocząć, ciało potrzebuje określonej ilości czasu. Oprócz tego, nie jest możliwe wyspać się na zapas lub nadrobić sen w czasie weekendu.

Rozwiązanie: kładźcie się spać o tej samej porze każdego wieczoru, najlepiej między 22.00 a 01.00 w nocy.

9. Oświetlenie

Nawet najmniejsze światło lampy lub lampki LED urządzeń elektrycznych przeszkadzają wam we śnie. Im ciemniej, tym lepsze są wasze sny.

Rozwiązanie: pozbądźcie się wszystkich źródeł światła lub załóżcie maskę na oczy.

8. Hałas

Każdy dźwięk, obojętnie czy szum przejeżdżających na zewnątrz aut czy głośne rozmowy sąsiadów, nie pozwala ciału odpocząć.

Rozwiązanie: użyjcie zatyczek do uszu lub włączcie „biały szum” by zagłuszył wszystkie pozostałe.

7. Wykorzystywanie łóżka w innych celach

Wielu ludzi wykorzystuje swoje łóżka nie tylko do snu, ale także jako rodzaj miejsca pracy, co prowadzi do obniżenia jakości snu.

Rozwiązanie: pozostawcie swoją pracę poza sypialnią.

6. Kofeina

Nie jest tajemnicą fakt, że kofeina może wam przeszkodzić w łatwym zasypianiu. Nie zapominajcie, że znajduje się nie tylko w kawie, ale i w herbacie, czekoladzie i innych produktach.

Rozwiązanie: spożywajcie mniej produktów zawierających kofeinę wieczorem.

5. Nakłaniajcie siebie do zaśnięcia

Większość kładzie się bez chęci zaśnięcia mając nadzieję, że pragnienie snu przyjdzie samo z siebie. W większości przypadków tak się nie dzieje.

Rozwiązanie: jeśli nie możecie zasnąć dłużej niż 20 minut, wstańcie i poczytajcie książkę (jednak nie elektroniczną, ponieważ może pogorszyć sprawę) lub zróbcie coś relaksującego.

4. Alkohol

Mimo że alkohol pozwoli wam zasnąć szybciej, negatywnie oddziałuje na sen szybkimi ruchami oczu i sprawi, że obudzicie się zmęczeni i paskudni.

Rozwiązanie: spożywajcie alkohol nie później niż 2 godziny przed pójściem spać. Jeszcze lepszą opcją jest zaprzestanie picia alkoholu w ogóle.

3. Przemęczenie umysłu

Często nie pozwalamy by mózg mógł się „zrestartować” i odpocząć od codziennych problemów przed snem, co prowadzi do słabej jakości snu.

Rozwiązanie: uwolnijcie się od wszelkich zmartwień i skierujcie myśli w stronę czegoś innego: wymieńcie nazwy krajów zaczynających się na tę samą literę lub spróbujcie liczyć owce.

2. Brak przyzwyczajeń

Brak rytuałów poprzedzających sen jest kolejną przyczyną poczucia zmęczenia o poranku.

Rozwiązanie: przyzwyczajcie ciało do reagowania na określony algorytm: weźcie na przykład ciepły prysznic (nie przesadnie zimny lub gorący) i słuchajcie muzyki. Nie bierzcie gorącej kąpieli, ponieważ przyspieszy wasz metabolizm i będzie wam trudno zasnąć.

1. Ułożenie się do snu

Zasypianie w niewygodnym położeniu, bez względu na to czy śpicie sami czy ze swoim partnerem, obciąża ciało i prowadzi do braku odpoczynku.

Rozwiązanie: przyjmijcie pozycję, w której jest wam najwygodniej i spróbujcie jej nie zmieniać, podczas gdy zasypiacie

Źródło: https://www.zajenata.bg/12-причини-заради-които-не-можете-да-спите-и-наддавате-тегло-чувствате-се-без-тонус-и-енергия-news143689.html

Autor: 
tłum. Jolanta Gola
Polub Plportal.pl:

Reklama