Znowu nie spałaś? 5 wskazówek, by mimo wszystko przetrwać dzień

Reklama

wt., 04/06/2021 - 14:27 -- MagdalenaL

Zdjęcie: Victoria_Borodinova / Pixabay

Czasami przydarza się Tobie jedna z tych nocy, kiedy dwanaście razy musisz wychodzić z łóżka do swoich dzieci. Albo czasami... zdarza się to częściej niż być chciała. Jednak kolejnego dnia musisz pojawić się w pracy skoro świt lub zajmować się dziećmi. Jak to zrobić, jeśli nie spałaś? O tym przeczytasz tutaj.

Niewyspana

Rodzicielstwo jest niezwykle trudne, nikt temu nie zaprzeczy. Ale jeśli do tego musisz zrezygnować z nocnego odpoczynku, nie staje się to łatwiejsze. Na szczęście mamy dla Ciebie kilka wskazówek w razie, gdybyś nie spała poprzedniej nocy, a jednak chciała czuć się żwawo.

1. Proś o pomoc

Nie czuj się źle z proszeniem o pomoc, jeśli sytuacja naprawdę wymyka się spod kontroli. Opiekowanie się dziećmi jest bardzo trudne, a po nieprzespanej nocy naprawdę możesz mieć poczucie, jakbyś zawsze musiała umieć zajmować się wszystkim naraz.

Spytaj swoich rodziców (lub teściów), opiekunkę lub przyjaciółkę, aby do Ciebie przyjechała. Z dodatkową parą rąk możesz zdecydowanie więcej w dni, kiedy jesteś naprawdę bardzo zmęczona. Kto wie, może będziesz mieć nawet trochę czasu, aby się zdrzemnąć i odrobić trochę snu.

2. Kawa, kawa i jeszcze więcej kawy

Tak, kawa jest w takie dni Twoją najlepszą przyjaciółką. Może nie jest to najlepszy pomysł, aby ładować w swoje ciało kofeinę, lecz czasem nie ma innego wyjścia. Nie ma się czego wstydzić, niech kawa leje się z ekspresu.

3. Wyjdź na zewnątrz

Świeże powietrze dobrze Ci zrobi, kiedy jesteś zmęczona. Przebywanie na dworze jest nie tylko niezwykle dobre dla Twojego umysłu; dzięki niemu możesz także natychmiast bardziej się rozbudzić.

4. Zasypiaj równocześnie ze swoimi dziećmi

Jeśli Twoje dzieci w ciągu dnia nadal zapadają w popołudniowe drzemki, to jest to dobry moment, abyś sama także wczołgała się pod pierzynę. Skorzystaj z tego, póki jeszcze możesz.

5. Dobrze o siebie dbaj

Nie mówimy tego wystarczająco często, ale odpowiednie dbanie o siebie tak czy inaczej jest na naszą korzyść. Po pierwsze sprawia, że potrafisz lepiej radzić sobie ze zmęczeniem, ale jest też dobre dla Twojego umysłu. Jedz zdrowo, pij wystarczająco dużo (wody), praktykuj jogę, kiedy masz na to ochotę i przede wszystkim śmiej się dużo. Szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko!

Autor: 
Gina Koninkx, tłum. Wiktoria Dzido
Polub Plportal.pl:

Reklama