„Wraz z Karlem Lagerfeldem odszedł wyjątkowy geniusz”

Reklama

sob., 03/23/2019 - 18:54 -- koscielniakk

Projektantki mody Johanna Kühl i Alexandra Roehler opowiadają w wywiadzie o sukcesie swojej marki Kaviar Gauche, śmierci projektanta Karla Lagerfelda i ich nowym zapachu.

Pani Kühl, pani Roehler, jesteście jednymi z najbardziej znanych projektantek w kraju. Na czym opiera się wasz sukces?

W czasie, kiedy zaczęłyśmy budować naszą markę, Berlin był w pewnego rodzaju euforii. Było wiele wzajemnego wsparcia, kwitła wówczas scena twórcza i mody. Ta energia pozwoliła nam na złapanie wiatru w żagle, aby nadążyć za obowiązkami, tempem i wiecznym wyścigiem z czasem. Wizja, którą rozwinęliśmy z biegiem czasu, w połączeniu z dużą dawką wytrzymałości, świetnym zespołem i długoletnią współpracą, sprawiła, że ​​znalazłysmy się tam, gdzie jesteśmy dzisiaj.

Jakiej rady udzieliłybyście młodym projektantom, jak odnieść sukces?

Najważniejsza rzecz to właśnie ta wizja. To, że nie można zaniechać planu a jednocześnie pozostawać elastycznym, rozwijać się. My, na przykład, nigdy nie planowaliśmy skupić się na modzie ślubnej. Stało się tak z powodu tendencji gospodarczych i zmian społeczno-kulturowych, które miały miejsce w ciągu ostatniej dekady. Społeczeństwo się zmienia, projektanci powinni reagować bezpośrednio i słuchać, jak ewoluują prośby lub potrzeby klientów. Oczywiście ważnym jest, aby zawsze kontrolować liczby. Możesz być najkreatywniejszą osobą, ale jeśli ominiesz rynek i przeoczysz gospodarkę, twoja łódź szybko może się przewrócić.

Jak ważne obecnie jest promowanie marki na Instagramie i portalach społecznościowych, bądź też współpraca z influencerami? Trudno sobie z tym poradzić, prawda?

Tak, poprzez digitalizację wszystko jest ze sobą powiązane. Najpiękniejsze rzeczy mogą się zdarzyć, ale muszą być również widoczne na zewnątrz. My zawsze chętnie dzielimy się nowymi pomysłami i projektami ze współczesnym światem w ten bezpośredni sposób. Tak komunikujemy się z naszymi kolegami, klientami i partnerami biznesowymi. Ale też czerpiemy profity z ich wpływów.

Fajne jest również to, że możecie zaprezentować swoje projekty poza sceną mody.

Tak, racja. Od lat prezentujemy nasze kolekcje w Paryżu, a to jest oczywiście wspaniałe narzędzie do bezpośredniej komunikacji.

Na swoim koncie na Instagramie poruszyłyście też temat śmierci Karla Lagerfelda . Znałyście go?

Spotkaliśmy się przelotnie na imprezie Chanel kilka lat temu, na której Karl był obecny. Był artystycznym geniuszem z nieposkromioną energią. Podobnie jak innych, jego śmierć bardzo nas dotknęła. Wielu udaje się wyznaczyć trendy, ale są popularni przez krótki czas. Karl Lagerfeld wykonał mistrzowską, wspaniałą pracę, jest nieśmiertelny. Był genialny i wyjątkowy.

Z pewnością świat mody traci coś wyjątkowego, już nigdy więcej nie zobaczymy jego projektów.

Tak, to naprawdę dziwne, że nagle żyjemy w świecie bez Karla Lagerfelda. Kształtował nas.

Jesteście znane ze swoich sukien ślubnych. Jak myślicie, czym charakteryzuje się idealna suknia ślubna?

Jak zwykle chodzi o równowagę. Panna młoda powinna jednocześnie czuć się silna i subtelna oraz mieć odpowiednią suknię, aby sprostać temu wydarzeniu. Idealna suknia ślubna powinna podkreślać jej osobowość oraz sprawić, że panna młoda będzie błędzie wyróżniać się w towarzystwie. Ponadto szczególnie ważny jest dla nas komfort noszenia. Sukienka powinna być przyjemna i lekka, ale także nadawać się do świętowania i nie przeszkadzać w tańcu.

Udało się wam już ubrać gwiazdy i widziałyście swoje suknie na czerwonym dywanie. Jak wyjątkowe muszą być projekty, aby to osiągnąć?

Kaviar Gauche oznacza nowoczesny glamour. To jest dokładnie to, czego wymaga pojawienie się na czerwonym dywanie. Nasza marka cieszy się dużą rozpoznawalnością. Ponieważ zawsze inspirowaliśmy się francuską lekkością i elegancją, również te atrybuty nie są bez znaczenia.

Dla których gwiazd ostatnio projektowałyście ? Czy są jakieś nazwiska, z których jesteście szczególnie dumne?

Mamy szczęście, że od samego początku mogliśmy projektować dla inspirujących aktorek, modelek i muzyków. Kobiety o silnych osobowościach z wyjątkowym wyczuciem trendów. Z Heike Makatsch od lat wspominamy wyjątkową współpracę, a Florence Welch z Florence and the Machine jest również osobą, która zachwyciła się naszymi projektami, a równocześnie nas inspirowała. Obecnie młoda aktorka Saskia Rosendahl zdecydowała się na naszą sukienkę i nosiła ją na czerwonym dywanie podczas rozdania Oscarów w Los Angeles.

Jak to jest, że odważyłyście się stworzyć swój własny zapach. To zupełnie inna branża, daleka waszemu konikowi - ubraniom.

Wypromowanie własnego zapachu zawsze było naszym najgłębszym pragnieniem. Nasza pierwsza woda perfumowana „Od Kaviar Gauche z miłością” bez trudu wtapia się w świat marki Kaviar Gauche i teraz uzupełnia nasze portfolio o wyjątkowy skarb.

Co sprawia, że ​ zapach jest wyjątkowy?

Ponownie chodzi o właściwą równowagę. Zazwyczaj bierzemy stylistycznie dwa przeciwległe bieguny, tak samo zrobiłyśmy z zapachem. Nuty serca to urzekający zapach piwonii, drewna korzennego i pieprzu brazylijskiego tworzące uderzające przeciwieństwa. W rezultacie kwiatowa nuta zapachowa jest łamana przez nutę pieprzną. Nietuzinkowe połączenie tworzy ładną kompozycję ogólną. Delikatny, wyrafinowany zapach o kobiecej sile i tym pewnym Czymś.

Flakonik pasuje dokładnie do twoich opisów i marki.

Dokładnie, pokazuje klarowność zapachu, a dzięki kryształowym cięciom ma znamiona luksusu. Wysokiej jakości złoty korek w formie kwiatu nadaje lekkość i swobodę, podobnie jak piwonia, która reprezentuje wiosnę i miłość. Czuły i czysty jak świeże kwiaty i silny jak więź między dwojgiem zakochanych.

Czy w planach jest stworzenie drugiego zapachu? A może coś zupełnie innego?

Rzeczywiście, obecnie pracujemy nad nowym projektem. Nie możemy jeszcze zdradzić żadnych konkretów. Ale ponownie uzupełnimy nasz świat, znajdujemy się na ostatnich etapach rozwoju. Na pewno pojawi się coś więcej ...

Autor: 
Mareike Fangmann/Tłum.: Katarzyna Paczka
Źródło: 

stern.de

Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama