Zebrano ponad 45 ton ubrań. Sukces akcji “Daj swoim ubraniom drugie życie”

Reklama

śr., 08/07/2019 - 12:18 -- publikator

Jak często przechowujecie ubrania, których od lat nie miałyście na sobie? Marka Vanish wraz z Biedronką postanowiła to zmienić. W ramach akcji “Daj swoim ubraniom drugie życie”, w sklepach sieci można było zostawiać zbędne, ale nadające się do użycia ubrania.

Marka Vanish zachęca do oddawania zbędnych ubrań 
Zapewne wiele osób ma w swojej szafie ubrania, których już nie potrzebuje - problem dotyczy nawet 60 proc. Polaków.  Jedynie 30 proc. społeczeństwa oddaje swoje zbędne ubrania potrzebującym. A według statystyk, każdego roku wyrzucamy prawie 2,5 mln ton tekstyliów. Marka Vanish, wraz z Biedronką postanowiła to zmienić. Akcja “Daj swoim ubraniom drugie życie” miała zachęcić wszystkich do podzielenia się nieużywanymi rzeczami. Akcja trwała miesiąc - od 27 czerwca do 25 lipca i spotkała się z pozytywną - co najważniejsze - liczną reakcją odbiorców.
“Daj swoim ubraniom drugie życie” - akcja marki Vanish  
Pod nazwą marka Vanish zachęcała wszystkich, by podzielili się niepotrzebnymi, ale nadającymi się do dalszego używania ubraniami. Odzież można było zostawiać w ponad 300 sklepach Biedronki, w specjalnie przygotowanych i oznaczonych kontenerach. Tekstylia trafiały następnie do ogromnego magazynu, w którym sortowano je na damskie, męskie i dziecięce.
Na tym ich podróż się nie kończy. Posegregowane i uprane trafią do 10 diecezji Caritas, gdzie zostaną rozdzielone według potrzeb, m.in. do domów samotnej matki czy potrzebujących dzieci. Ubrania, które nie nadają się do przekazania zostaną poddane utylizacji.  
Podsumowanie akcji “Daj swoim ubraniom drugie życie” 
Odbiory ze sklepów odbywały się dwa razy w tygodniu, a przy akcji pracowało ponad 50 osób. Przez sześć dni w tygodniu pięć dużych pralek na okrągło prało ubrania, którymi podzielili się darczyńcy. Ilość ubrań zaskoczyła wszystkich. Zebrano w sumie ponad 45 ton odzieży (dane z dnia 24.07).

 

Autor: 
Onet
Źródło: 

Onet

Dział: 
Zagłosowałeś na opcję 'w górę'.
Polub Plportal.pl:

Reklama