Jak rozpocząć dietę śródziemnomorską — posiłek po posiłku

Reklama

wt., 09/07/2021 - 12:05 -- MagdalenaL

Uważana za jedną z najzdrowszych diet na świecie, dieta śródziemnomorska ogranicza przetworzoną żywność i czerwone mięso, zamiast tego skupia się na świeżych owocach i warzywach, orzechach i nasionach, zdrowych pełnych ziarnach oraz oliwie z oliwek z pierwszego tłoczenia.

Wykazano, że taki sposób jedzenia zmniejsza ryzyko cukrzycy, wysokiego poziomu cholesterolu, demencji, utraty pamięci, depresji i raka piersi, a także ma wpływ na silniejsze kości, zdrowe serce i dłuższe życie. Och, i nie można zapomnieć o utracie wagi!

Eksperci twierdzą, że najprostszym sposobem na rozpoczęcie śródziemnomorskiego stylu jedzenia jest zastąpienie jednego posiłku w ciągu dnia posiłkiem opartym na roślinach lub zbożach. Ułatwiliśmy Wam to, prosząc współpracownika CNN, Rahafa Al Bochi, dietetyka i założyciela Olive Tree Nutrition, o stworzenie tych inspirowanych kuchnią śródziemnomorską przepisów na każdy posiłek dnia, wraz z przekąskami i deserem.

Dodaliśmy nawet przepis, który z pewnością zachęci Wasze dzieci do zdrowego śródziemnomorskiego jedzenia, sugestię późnego śniadania i wskazówki, jak przygotować posiłki z wyprzedzeniem, gotować i zamrażać. Bawcie się dobrze!

Śniadanie

Śniadanie to łatwy sposób na rozpoczęcie śródziemnomorskiego stylu jedzenia. Możecie cieszyć się ciepłym i sycącym starożytnym zbożem, zwieńczonym jogurtem, owocami i miodem. Alternatywnie, można zredukować ilość produktów i zdecydować się na sam jogurt grecki, który ma dwa razy więcej białka i połowę cukru, dostarczając tych samych kalorii co zwykły jogurt, z dodatkiem świeżych owoców, na przykład jagód i posypki z orzechów.

Aby przenieść swoje jogurtowe śniadanie na wyższy poziom, wypróbujcie tę wersję. To wyjątkowe połączenie ubitego jogurtu greckiego z kardamonem, wanilią, daktylami medjool i pistacjami.

Lunch

Lunch to kolejny świetny posiłek, który można zastąpić opcją śródziemnomorską. Na przykład jedzenie sałatki na bazie zbóż lub roślin strączkowych pomaga powoli podnieść poziom cukru we krwi, dając mózgowi energię potrzebną do przetrwania całego dnia. Zmniejsza to również potrzebę objadania się w nocy.

Ta wspaniała sałatka z pszenicy farro jest pełna warzyw, posypana grecką fetą i skropiona sosem winegret.

 

 

 

 

Autor: 
Sandee LaMotte tłum. Julia Barć
Polub Plportal.pl:

Reklama