„Pitti Uomo 2020 – ekologiczna moda łącząca tradycyjny kunszt z nowoczesną technologią”.

Reklama

pt., 01/10/2020 - 21:20 -- koscielniakk

Pitti Uomo to coroczne, międzynarodowe targi mody męskiej. Od 7 do 10 stycznia – Florencja gościła u siebie prestiżowe i znane na całym świecie wydarzenie. Tematem przewodnim 97 edycji – było zwrócenie uwagi na zrównoważoną modę oraz integrację ( jako życie w jak najmniej ograniczającym środowisku). W ramach inauguracji wystawy – wideo z Karolem, księciem Walii.

Warto tutaj wyjaśnić, iż zrównoważona moda (inaczej moda ekologiczna) – to część rozwijającej się filozofii designu i trendów zrównoważenia. Jej celem jest stworzenie systemu, który mógłby być bezgranicznie popierany w kategoriach ochrony środowiska i ogólnej odpowiedzialności społecznej. Powyższy trend stanowi część szerszego kierunku zrównoważonego designu, gdzie towar jest projektowany i wytwarzany z uwzględnieniem jego całkowitego wpływu na środowisko i społeczeństwo (w tym tzw. śladu węglowego). Do tej pory owa tendencja w modzie przejawiała się poprzez przekazywanie części dochodów ze sprzedaży produktu na cele charytatywne, teraz natomiast projektanci mody wdrażają eko-świadome metody u źródła, poprzez stosowanie przyjaznych środowisku materiałów i odpowiedzialnych społecznie metod produkcji.

Mamy do czynienia z wieloma czynnikami, które należy wziąć pod uwagę przy uwzględnianiu zrównoważenia materiału. Odnawialność i źródło włókna, proces, w jakim surowa przędza jest przetwarzana na tekstylia, warunki pracy ludzi przy wytwarzaniu tych materiałów oraz ich całkowity ślad węglowy. Istnieją następujące rodzaje włókien: naturalne (organicznego pochodzenia, które nie bazują na ropie), celulozowe (pochodzenia roślinnego), białkowe (pochodzenia zwierzęcego), wytwarzane z naturalnych materiałów (tencel, polilaktyd) oraz odzyskane z recyklingu.

Aktualny i ważny trend – dotyczy nie tylko mody i firm z branży, ale jest też częścią życia każdego z nas. Nowe wyzwania Pitti Uomo 2020 są poświęcone modzie męskiej i współczesnemu lifestyle. To prestiżowe wydarzenie uważane jest za najważniejsze na świecie. W tym roku – myślą przewodnią była zrównoważona moda łącząca prawdziwy kunszt i tradycję z wykorzystaniem nowoczesnej technologi oraz eksperymentalnych badań.

OŚWIADCZENIE – Obecny świat, rozwija się w coraz szybciej – bez precedensu w historii. W coraz większym stopniu i dalej przemieszczają się ludzie, kapitał, usługi i towary. W niebotyczny sposób przyspieszył się obieg informacji, wymiana kulturowa, technika i technologia. Ten karkołomny pęd niesie ze sobą ryzyko popełniania błędów oraz konieczność zmierzenia się z nowymi zagrożeniami. W celu uniknięcia negatywnych skutków tego zjawiska należy otworzyć się na zmiany oraz uczestniczyć w nich, trzeba spróbować racjonalnej analizy a także zrozumieć proces zachodzących zdarzeń. To z kolei przekłada się na bezpieczeństwo społeczeństwa i pojedynczych osób, ponieważ wraz ze świadomym uczestnictwem w procesach przemian – szybciej wykorzystuje się otrzymywane szanse jak i również skuteczniej neutralizuje pojawiające się zagrożenia.

Przewiduje się, iż tegoroczną edycję odwiedzi około 36 tysięcy zwiedzających (w Średniowiecznej Twierdzy - Fortezza da Basso). W czasie targów, na specjalnych stoiskach odzieżowych oraz z akcesoriami, zaprezentowało swoje produkty 1.203 firm – z czego 540 pochodziło z zagranicy. W tym samym czasie odbyły się pokazy mody prezentujące kolekcje na nowy sezon, okolicznościowe konferencje, wykłady, warsztaty, prezentacje, wernisaże, spotkania ze stylistami, blogerami, autorami piszącymi o modzie męskiej jak i również liczne imprezy towarzyskie.

NAGRANIE WIDEO KSIĘCIA KAROLA - Na uroczystym rozpoczęciu prezentacji Pitti Uomo – Książę Walii, Karol – pojawił się w przygotowanym (specjalnie na tą okazję) nagraniu wideo. W swoim wystąpieniu podjął temat naszego wspólnego zaangażowania w ochronę przyrody i zwierząt. Zwócił również uwagę na projekt z 2010 roku Compaign for Wool, którego jest twórcą i promotorem. Zachęca on do wspólnej współpracy hodowców, sprzedawców, stylistów a także projektantów mody oraz ma na celu zwiększenie świadomości wśród konsumentów. Poza tym kładzie nacisk na wielką wartość i wszechstronność 100% naturalnej wełny.

Autor: 
Tłum. Anna Skowronek
Źródło: 

tgcom24

video: 
Polub Plportal.pl:

Reklama