Moje luzackie spodnie.

Reklama

sob., 07/20/2019 - 15:11 -- koscielniakk

Plan dziaƚania sƚynnej już od 146 lat brand-to: do 2020 roku-uzyskać 100% bawełny z „czystych” zasobów, zintensyfikować oszczędności wody, zmodernizować innowację materiaƚów nadających się do kompleksowego recyklingu.

Sƚynne amerykańske przedsiębiorstwo odzieżowe-Levi’s-sƚynące na caƚym świecie z produkcji spodni dżinsowych podjęƚo się niebagatelnego jak również niemal rewolucyjnego dziaƚania-a mianowicie-stworzenie ekologicznej odzieży a co z tym nierozerwalnie się wiąże-również maksymalną ochronę środowiska. Artykuƚy tej firmy wyróżniają się niezaprzeczalnie-poprzez przystępne ceny, niepowtarzalność stylu oraz swoją super praktyczność. Biorąc pod uwagę, że obecnie już dwie trzecie wszystkich produktów jest realizowanych w nowym systemie, to w najbliższym czasie Levi’s zamierza sta

się liderem zrównoważonej mody. Jak deklaruje CEO (Dyrektor Generalny) Levi Strauss&Co-Chip Bergh: „myślą przewodnią firmy jest koncepcja: profits trough principles (zysk dzięki zasadom), potwierdzona zresztą po wprowadzeniu marki na giełdę w marcu ubiegłego roku (...) kiedy to przychód wyniósƚ 5,6 mld USD, co stanowi wzrost o 14%.

Powyższe liczby, bez cienia wątpliwości, same mówią za siebie, i nie bez kozery, świadczą o zintegrowanym projekcie odpowiedzialności społecznej. Pani Anit Van Eynde, Viceprezes odpowiedzialna za marketing na obszarze Europy, tak uzasadnia istniejące fakty: „Odkąd nasza grupa przybraƚa realne ksztaƚty i przeksztaƚciƚa się w spółkę publiczną, wielokrotnie pytano nas, czy porzucilibyśmy nasze poparcie dla ważnych kwestii społecznych jak i również wspieranie projektów zrównoważonego rozwoju gospodarczego? Bezspornie wszyscy odowiedzielismy, że nie, to absolutnie wogóle nawet nie wchodzi w rachubę”.

Pani Viceprezes swoje zawodowe doświadczenie-w tej historycznej, amerykańskiej marce-rozpoczęƚa w 2008 roku. Jej ciężka praca ewidentnie i bezsprzecznie przyczyniƚa się do potwierdzenia istniejących już faktów, iż nieprzerwalna dystrybucja dżinsu trwa już od 146 lat. Anit Van Eynde dodaje: „Będziemy konsekwentnie prowadzić naszą działalnoś

nie tylko w następnym kwartale, ale bynajmniej poważnie myślimy o dalszej perspektywie. Nasz CEO (Dyrektor Generalny-czƚowiek o niesamowitej kreatywności i przedsiębiorczości) wyjaśnił to zagadnienie bardzo krótko i konkretnie: błędem jest twierdzenie, że my lub jakakolwiek inna firma powinniśmy wybierać pomiędzy performace czyli wydajnością a odpowiedzialnym zachowaniem społecznym. Najbardziej dynamiczne firmy podążają obydwoma drogami. W ten sposób wƚaśnie napędzają globalny wzrost zysków”. Jak mówi znane wszystkim przysƚowie: „Pieniądz robi pieniądz”.

Zaƚożenia: maksymalny zysk przy minimalnym zużyciu zasobów.

Najważniejszym z celów jest konsekwentna i natychmiastowa redukcja wody zużywanej do końcowego procesu produkcji dżinsu.W ostatniej fazie realizacji, zużycie to wynosi średnio 45 litrów. W technologii water-less (bez wody) w przypadku niektórych egzemplarzy ubrań z nowej kolekcji-ilość użytych środków może obniżyć się z 20%, aż nawet do 88%. Obecnie, wyżej wymieniona metoda jest stosowana w przypadku 67% produkowanej przez firmę odzieży. Oszczędności to raptem 20 milionów litrów rocznie (czyli przykƚadowo jak osiem basenów olimpijskich).

Niemniej jednak najważniejszym zaƚożeniem Levi Strauss&Co jest osiągnięcie wydajności, aż do 80% wszystkich produktów, i to w ekspresowym tempie czyli-do 2020 roku. Wƚaśnie wówczas przewiduje się, że 100% wykorzystywanej bawełny będzie pochodzić ze zrównoważonych zasobów-czyli bez użycia chemikaliów i przy zużyciu minimalnej ilości wody niezbędnej do jej uprawy, a w przypadku metod „niebezpiecznych”-maksymalna redukcja skutków ubocznych.

W skomplikowanym procesie rozwoju nowych technologii Levi Strauss & Co interweniuje u źródła produkcji czyli po prostu ulepszając techniki uprawy na poziomie globalnym. Praktycznie rzecz biorąc-wykorzystuje naturalne żródƚo zasobów. Idealnym przykƚadem jest tutaj innowacyjna technologia o nazwie tencel (wƚókno nanofibryli: delikatne jak jedwab, mocne jak poliester, chƚodne jak len, ciepƚe jak weƚna i bardziej chƚonne od baweƚny). W wyniku przeprowadzanych badań i doświadczeń odkryto, że niektóre, szybko rosnące rośliny jak na przykƚad drzewo eukaliptusa-posiadają w sobie wƚaśnie wcześniej wspomniane niekonwencjonalne i cenne wƚókno. Dzięki nowoczesnym metodom możliwe jest wytwarzanie produktów całkowicie nadających się do recyklingu a co z tym nierozerwalnie się wiąże-redukcja kosztów-poprzez wyeliminowanie potrzeby ich zbytecznego składowania. Trwają również prace nad stworzeniem alternatywnego gatunku konopi bawełnianych, które w porównaniu do tradycyjnej baweƚny, będą potrzebować mniej wody i mniej traktowania chemicznego.

Podejmując myśl przewodnią grupy, Anit Van Eynde oświadcza: „Dokonujemy licznych zmian i przeobrażeń. Levi's zawsze aktywnie i wytrwale wspierał różnego rodzaju organizacje środowisk społecznych, zgodnie z myślą, iż gƚos wielu może zrobić wiele”. To już de facto siódmy etap kampanii „Live in Levi’s” (ubieraj się w Levi’s) pod wyjątkowym tytuƚem: „Use Your Voice” (użyj swego gƚosu). Światowej sƚawy marka odzieży nie zawahaƚa się przed podjęciem bardzo ważnej decyzji-a konkretnie mówiąc-oficjalnie zadeklarowaƚa swoją dezaprobatę w związku z użyciem siƚ zbrojnych. Operatywnie wspiera również uchodźców w Europie, co więcej, czynnie popiera ruch mniejszości o odmiennej orientacji seksualnej i toźsamości pƚciowej-LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender–skrótowiec odnoszący się do lesbijek, gejów, osób biseksualnych oraz osób transpłciowych).

 

Mediolański hub.

„Experience Hub” (centrum doświadczalne) to praktycznie dla mieszkańców Mediolanu i nie tylko-wielki „węzeƚ komunikacyjny”. Jest to również nazwa nowego sklepu którego to inauguracja odbyƚa się 20 maja-w 146 rocznicę legendarnych spodni Levi’s® 501®. Mieści się on w centrum Mediolanu gdzie prężnie i zaskakująco rozwija się-mocno odzwierciedlając swój niepowtarzalny styl. Stefano Tei, Dyrektor Public Relations Europe&UK, wyjaśnia, że „ firma podkreśla de facto istotę naszej marki. Im dƚużej klient nosi nasze produkty, tym bardziej identyfikuje się z naszymi dżinsami, które to z kolei będąc jego nieodƚączną częścią-w dosƚownym tego sƚowa znaczeniu-opowiadają jego historię życia i wszystkie momenty przepeƚnione wolnością ”. Inaczej mówiąc im bardziej denim (dżins) jest zużyty i nadgryziony zębem czasu-tym więcej może nam i o nas opowiedzieć. Faktycznie i namacalnie staje się on kroniką naszego życia.

„Tailor shop” (zakƚad krawiecki), zawiera pierwszy punkt usługowy-jednocześnie punkt testowo-kontrolny-w którym to mieści się embroidery machine (maszyna do haftu), dzięki której możliwe jest wyszycie imiona, symbolu lub ulubionego aforyzmu na wybranym ubraniu (praktycznie-„co dusza zapragnie”). Istnieje również możliwość aplikacji fluorenscencyjnej, wewnętrznej etykietki-na miejsce tej tradycjonalnej. Natomiast dla bardziej wymagających i kreatywnych klientów-stworzono dziaƚ który na specjalne życzenie wykonuje-niestandardowe, indywidualne t-shirts (koszulki baweƚniane) i bluzy a to, co naprawdę jest tu ciekawe, to fakt, że realizują wszystko w ciągu zaledwie kilku minut. Dlaczego wƚaśnie w Mediolanie powstaƚa idea stworzenia tego typu concept store (sklep innowacyjny) ? StefanoTei tak odpowiada na to ciekawe pytanie: „Włochy mają fundamentalne i tradycyjne wręcz znaczenie dla nowych i światowych trendów, i to nie tylko w modzie-a jest to skutkiem posiadania ujmującego, spontanicznego, i nie boję się użyć sƚowa-naturalnie wrodzonego poczucia piękna, dlatego też, bez ukrywanej skromności, żywię przekonanie, że Mediolan jest idealnym miejscem dla wƚaściwej interpretacji marki Levi’s”.

Autor: 
Giusi Ferre/Tłum. Anna Skowronek
Źródło: 

Corriere della Sera

Zagłosowałeś na opcję 'w górę'.
Polub Plportal.pl:

Reklama