Dlaczego cierpimy na chroniczne zmęczenie i jak zwalczyć ten problem?

Reklama

wt., 08/04/2020 - 23:16 -- AleksandraJ

Nie jest to tajemnicą, że aby coś osiągnąć należy wytrwale pracować. Jednak często w osiąganiu celów przeszkadza chroniczne zmęczenie. Narażona na nie może być zarówno młodzież, jak i ludzie starsi.

 

Nie raz bywa tak, że ledwo wstaliśmy, a zmęczenie jest już obecne, jakbyśmy w ogóle nie spali w nocy. Dzień wydaje się być trudnym i zmiennym, oczy same się zamykają, odczuwamy ból głowy i niechęć do pracy. Towarzyszą temu osłabienie odporności, lenistwo, spadek formy i bezsenność. Jak podołać tym stale obecnym w naszym życiu przeszkodom?

Na to zjawisko składają się aspekty fizyczne i psychologiczne. Prawdopodobnie nadmierne zgłębianie danego problemu, zadania czy kłopoty w jego rozwiązaniu. Chodzimy z myślami o tym, jak je rozwiązać, analizujemy trudności. Stałe zajmowanie się jedną i tą samą myślą nie pomaga ich rozwikłać.

Jak można podołać chronicznemu zmęczeniu?

Sporządzenie dokładnego planu i obowiązek w jego dotrzymaniu, oto co pomoże w tej sytuacji. Namysły- to opóźnienie w osiągnięciu celu, osobliwa niechęć, by wziąć na siebie odpowiedzialność i rozwiązać problem.

Nieprzerwana chęć podołania trudnościom stwarza chroniczne zmęczenie przez napięcie mięśni. W jeden dzień nie można od niego uciec. Mięśnie tworzą dokuczliwy dźwięk z sygnałami zwrotnymi w mózgu, co uniemożliwia nam całkowity relaks. Powinniśmy zafundować naszym mięśniom pewnądawkę aktywności, np. poprzez sport, oglądanie komedii lub wyjazd za miasto z przyjaciółmi. Sprawdzonymi sposobami są również sauna i masaż.

„Podobne leczy się podobnym.” Do mózgu dochodzą sygnały z zewnątrz, a jego działanie osłabia się, odchodzi na drugi plan, przenosi myśli na inną stronę. To wszystko odpowiednio wpływa na nasz mózg, otrzymujemy dodatkowy dopływ krwi i tym samym zwalniamy tempo - nie pozwalamy sobie na tzw. ,,nadmyślenie''.

Chociaż porady te nie niosą szczególnej treści, są naprawdę skuteczne. Wyżej wymieniony sposób daje nam możliwość uwolnienia naszych myśli ze zmęczenia na 2-3 tygodnie. Wyjątkiem jest tylko stopień waszego zaniedbania, zagłębienia w trudną sytuację oraz osobistej postawy, która sprawi, że oderwiecie się od niezdrowych schematów. Nie przyzwyczajajcie się do przynoszenia negatywnych momentów z pracy do rodziny i przeżywania ich ponownie w domu.

 

Kolacja z rodziną, spotkanie z przyjaciółmi, poświęcenie czasu na hobby, spacery na świeżym powietrzu są ciekawsze od główkowania nad problemami. Praca to tylko miejsce, w którym za rozwiązywanie zadań dostajemy wynagrodzenie. Pozostały czas to wasze życie, które szybko mija. Żyjcie, cieszcie się życiem, róbcie wszystko, by przeżyć ciekawe momenty, które warto wspominać.

Autor: 
Tłumaczenie: Milena Baran
Polub Plportal.pl:

Reklama