4 najgorsze napoje alkoholowe dla cukrzyków

Reklama

czw., 08/04/2022 - 12:22 -- MagdalenaL

Czy wiesz, że picie alkoholu może faktycznie korzystnie wpłynąć na poziom cukru we krwi? Może to zabrzmieć dziwnie, ale według Amerykańskiego Stowarzyszenia Diabetyków (ADA), codzienny drink może poprawić zarządzanie poziomem cukru we krwi i wrażliwość na insulinę. Jest tak, jeśli umiarkowanie pijesz zalecany limit jednego lub dwóch drinków dziennie – co jest definiowane jako 5-uncjowy kieliszek wina, 12-uncjowe piwo lub 1,5 uncji 80% spirytusu.

Nie trzeba dodawać, że podczas gdy picie alkoholu może być czasami korzystne dla stabilizacji poziomu cukru we krwi, picie go w nadmiarze może spowodować niezdrowy spadek poziomu cukru we krwi. Picie alkoholu może zakłócić proces trawienia w wątrobie, ponieważ podczas trawienia priorytetowo traktuje ona przetwarzanie alkoholu (zamiast uwalniania glukozy). Zbyt wiele może spowodować spadek poziomu cukru we krwi, co wiąże się z szeregiem objawów, takich jak drżenie, niepokój, nudności, głód, zawroty głowy, zmęczenie, bóle głowy i inne. Duży spadek poziomu glukozy może prowadzić do hipoglikemii, co może być niebezpieczne zwłaszcza dla osób z cukrzycą, według ADA.

Oprócz picia w nadmiarze, niektóre napoje mogą negatywnie wpływać na twoje zdrowie, podnosząc poziom glukozy z powodu dużej ilości dodanych cukrów w każdym łyku. Aby uniknąć poważnych skoków, poniżej przedstawiamy kilka najgorszych napojów wpływających na poziom cukru we krwi, o których należy pamiętać, a także kilka rozwiązań dotyczących picia. Ponadto, aby uzyskać jeszcze więcej wskazówek dotyczących zdrowego picia, oto 5 najlepszych nawyków picia dla twojego poziomu cukru we krwi.

1. Wina słodkie

Według Johns Hopkins Medicine, napoje alkoholowe o wysokiej zawartości kalorii zazwyczaj mają wysoką zawartość dodanych cukrów, jak również, w tym słodkie wina deserowe. Średnio, wino deserowe zawiera 8 gramów cukru na 3,5 uncji kieliszka. Rodzaje popularnych słodkich win obejmują Porto, biały Zinfandel, Moscato i Riesling.

Lepszym rozwiązaniem jest poszukanie wina wytrawnego. Czerwone wino wytrawne jest najlepsze, zawiera mniej, niż jeden gram cukru na 5 uncji kieliszka, a następnie białe wino wytrawne, które zawiera średnio około 2 gramów.

2. Słodkie i gęste koktajle

Chociaż różni się to w zależności od koktajlu, większość koktajli jest mieszana z różnymi rodzajami syropów dla dodania słodyczy i smaku. Zamawianie koktajlu na mieście oznacza, że nie masz kontroli nad tym, ile syropu jest mieszane w twoim napoju, co może być problemem, jeśli chcesz utrzymać poziom cukru we krwi tak stabilny, jak to możliwe.

Najlepszym rozwiązaniem jest wybranie koktajlu, który nie ma w sobie „simple” (czyli syropu prostego), a także innych naturalnych słodzików, takich jak miód czy syrop klonowy. Zamiast tego zamów zwykłe martini, które zazwyczaj nie zawiera dodanych cukrów (tylko gin i wermut), wódkę lub tequilę sodową z klinem limonki.

3. Mrożone napoje mieszane

Mrożona piña colada, margarita, a nawet frosé brzmi idealnie na letni dzień, jednak te mikstury są prawdopodobnie naładowane dodatkowymi cukrami, które mogą łatwo spowodować skoki glukozy. Dodane soki owocowe i koncentraty mogą zwiększyć ilość cukru, a niektóre restauracje mogą nawet mieszać w cukrowej brei, aby ją zamrozić. Bez żadnych wskazówek, ile cukru jest w tym napoju, najlepszym rozwiązaniem jest po prostu pominąć go w barze.

4. Napoje niskoalkoholowe

Wiele napojów niskoalkoholowych – tych kolorowych napojów podawanych w butelkach – jest naładowanych dodatkowymi cukrami, których ilość w jednej butelce wynosi nawet 30 gramów. To 7,5 łyżeczki, co już przekracza zalecaną dzienną dawkę. Według American Heart Association kobiety powinny ograniczyć dzienną ilość dodawanych cukrów do sześciu łyżeczek (25 gramów), a mężczyźni do dziewięciu (36 gramów).

Jeśli uwielbiasz wygodę picia koktajli w butelce, dlaczego nie poszukać niskosłodzonego twardego seltzera? Wiele opcji napojów gazowanych jest aromatyzowanych, a jednocześnie ma bardzo niską zawartość cukrów dodanych, co pozwala cieszyć się smakiem napoju bez nieuniknionych skoków.

Autor: 
Kiersten Hickman /Tłumaczenie: Klaudia Bredlak
Polub Plportal.pl:

Reklama