Co jeść, by mieć zdrowe i piękne włosy: żywienie dla uzyskania olśniewających włosów

Reklama

czw., 09/10/2020 - 10:13 -- MagdalenaL

Co jeść, by mieć piękne i zdrowe włosy? Nie wystarczy używać odpowiednich kosmetyków, aby były gęste i błyszczące: zbilansowana dieta dostarczająca odpowiednią ilość składników odżywczych jest podstawowym elementem w dbaniu o włosy. Owoce, warzywa, jajka, rośliny strączkowe, zboża to tylko niektóre z produktów niezbędnych do utrzymania zdrowych włosów w środku i na zewnątrz. 

Dlaczego dieta jest ważna dla zdrowych włosów?

Proteiny są jednym z podstawowych elementów tworzących strukturę włosa. Głównym powodem ich osłabienia i łamliwości jest często nieodpowiedni dobór substancji odżywczych, jak również źle zbilansowana dieta wegetariańska czy dieta niskokaloryczna stosowana bez konsultacji z dietetykiem, obie mogą zwiększyć wypadanie włosów. Pierwszą zasadą jest unikanie produktów, które mają działanie zapalne, np. bogatych w cukry proste czy "szybkie", mające zbyt wysoki indeks glikemiczny. Preferowane są natomiast te, które posiadają cukry długo rozkładające się, jak np. owoce i warzywa, wpływające na utrzymanie mocnych włosów przez długi czas. 

Czerwone mięso i nabiał, by zapobiec wypadniu włosów

Niedobór żelaza nie tylko zwalnia tempo porostu włosów, ale też zwiększa ich wypadanie. Istotnie, żelazo wspomaga produkcję hemoglobiny, która dotlenia tkanki, a więc też i skórę głowy. Aby uzyskać silne i gęste włosy należy jeść produkty bogate w żelazo, takie jak czerwone chude mięso, kurczak, indyk, żółtko, suszone owoce, warzywa strączkowe i mąkę razową. Należy jednak pamiętać, by jeść czerwone mięso tylko raz na tydzień oraz wybierać to pochodzące z hodowli ekologicznych. Również nabiał odgrywa ważną rolę we wzroście włosów, szczególnie ten bogaty w wapń. Mówimy zatem "tak" produktom mlecznym, takim jak sery oraz chude mleko, w którch znajdziemy zarówno serwatkę, jak i kazeinę o wysokiej zawartości protein, elementów ważnych w odżywianiu włosów.

Jajka, banany i inne, by odżywić słabe włosy

W przypadku słabych i łamliwych włosów ważną rolę w ich wzmocnieniu pełnią jajka, są one bowiem bogate w biotynę, która stymuluje wzrost włosów i dobrze wpływa na ich kondcyję. Inne produkty odżywiające włosy to te zawierające krzem, takie jak banany, płatki owsiane czy rodzynki. W zbilansowanej diecie nie może też zabraknąć  migdałów, orzeszków arachidowych, otrębów, awokado, łososia, i chudych serów. Cenne składniki posiada również oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia. Spożywanie przynajmniej jednej łyżeczki dziennie sprawi, że suche i matowe włosy zmienią się w lśniącą czuprynę. 

Składniki, których nie może zabrakąć w diecie dla silnych i zdrowych włosów

Istnieją też inne makroelementy, które należy włączyć do diety, ponieważ wspaniale wpływają na kondycję włosów. Cynk jest niezbędny do produkcji androgenów i rzeczywiście, gdy jest ich za mało, włosy mogą zacząć wypadać i może pojawić się łupież. Cynk możemy znaleźć w chudej wołowinie, wątróbce, kiełkach pszenicy, ale też w szpinaku, cukini, ziarnach i orzechach arachidowych. Innym niezbędnym elementem zdrowej diety jest betakaroten, który zapobiega wysuszaniu się skóry głowy, co może prowadzić do łupieżu, a zarazem wzmacnia blask włosów. Znajduje się w marchwi, cukini, szparagach, kalafiorze oraz batatach.

Witamina C jest ważna, by zapobiec wysuszaniu się i osłabianiu włosów. Można ją znaleźć w owocach i warzywach, w szczególności w cytrusach, truskawkach, brokułach, szpinaku, burakach i we wszystkich ciemnozielonych warzywach liściastych, gdzie mamy też witaminę A, która przyczynia się do odżywiania skóry głowy. Witamina B6 jest natomiast ważna przy produkcji keratyny, niezastąpionej proteiny dla pięknych włosów. Znajdziemy ją w dużych ilościach w szpinaku, warzywach strączkowych i orzechach. Kolejnym kluczowym elementem dla mocnych i błyszczących włosów są kwasy tłuszczowe Omega-3, dlatego w naszej diecie nie może zabrakąć tłustych ryb, takich jak sardynki, śledzie, makrele czy łosoś, jak również orzechów, siemienia lnianego i innych produktów zawierających je. Wszystkie wykazują wspaniałe działanie w dążeniu do uzyskania zdrowych i silnych włosów.

Autor: 
Klaudia Obracaj
Polub Plportal.pl:

Reklama