Nowe trendy konsumenckie

Reklama

pon., 01/27/2020 - 21:13 -- Anonim (niezweryfikowany)

Bycie healthy (zdrowym) jest coraz bardziej popularnym tematem zarówno dla klientów jak i producentów. Zdrowa żywność, ekologia, recykling to coś czego szuka się na półkach sklepowych. Badania Nielsen wskazują, że trend ten jest coraz popularniejszy i rozwija się. Producenci coraz częściej oferują zdrową żywność , supermarkety i hipermarkety również.

Producenci przy tworzeniu nowych produktów coraz większą uwagę skupiają na składzie i korzyściach płynących z naturalnych składników. Konsumenci z kolei są coraz bardziej świadomi, uważniej czytają etykiety i chętniej wybierają bardziej naturalne produkty o prostym składzie. W ofercie sklepów pojawia się coraz więcej nowości, konsumenci coraz częściej sięgają po zdrowe i świeże rzeczy. Jednak pamiętajmy, że około 80-85% nowych produktów znika z półek na zawsze w ciągu pierwszego roku, jako skutek nieprzemyślanych decyzji producentów– komentuje Aliaksandr Baradzin, ekspert ds. innowacji w Nielsenie.

Klienci szukają nowych smaków, wzbogacenia diety, wygody i lokalnych składników. Rozwijają się działy ze świeżymi produktami, bio, bez cukru, bez laktozy, bez glutenu. Rozwinęło się rolnictwo ekologiczne i naturalne, klienci szukają takich produktów i marek. Coraz popularniejsze są produkty, które mają prozdrowotny wpływ lub prozdrowotne składniki m.in. antyoksydanty, białko, błonnik. Wzrasta sprzedaż produktów roślinnych, owocowych, orzechów, bakalii. Wzrasta sprzedaż wody z dodatkiem witamin, minerałów wspomagających prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Ważne przy zakupach jest opakowanie, to ono często decyduje o zakupie. Oszczędne kolory, materiał z recyklingu lub nadający się do recyklingu lub wielokrotnego używania to zachęta. Opakowania są upraszczane i dopasowywane do potrzeb klienta i producenta. Minimalistyczny design zachęca i przekonuje o naturalności produktu.

Lokalne składniki oraz podkreślanie ich funkcjonalności i autentyczności pomagają przekształcić w oczach konsumenta dobrze znane produkty w produkty bardziej trendy. W połączeniu z wygodą, o której wspomniano wyżej, powstają i będą powstawać zdrowe produkty w wersji healthy (Nielsen)

Autor: 
Dorota Smoleńska
Polub Plportal.pl:

Reklama