Kosmetyki i produkty eco w Polsce

Reklama

pon., 02/10/2020 - 17:22 -- koscielniakk

Już blisko 40% Polaków interesuje się produktami ekologicznymi i naturalnymi. Są to również mieszkańcy mniejszych miejscowości. Swą przygodę zaczynają od produktów spożywczych, sięgając kolejno po kosmetyki i chemię domową. Wiąże się to najczęściej z ważnymi momentami w ich życiu lub pod wpływem trendów. Wybór takich produktów to dla nich kolejny “mały gest” na rzecz środowiska, jednak wciąż poszukują wiedzy w tym zakresie (NIELSEN).

Ekologia i naturalność jest obecnie najważniejszym trendem w kosmetyce. Najpopularniejsze są składniki tj. Witamina C, olej argonowy. Popularność wzrasta dla nowych produktów - maski do twarzy, kosmetyki chroniące przez negatywnym wpływem środowiska, probiotyki. Trendy te rozwijają się również w branży chemii domowej. Eko to dbałość o zdrowie oraz o środowisko naturalne. Biodegradowalne składniki to podstawa. Eko jest postrzegane jako modne, popularne. Obecność tego trendu w mediach jest ważnym elementem rozpowszechniania się tego trendu.

 

Z raportu Nielsena “Home & beauty loves eco” wynika, że wśród kosmetyków ekologicznych i naturalnych największą popularnością cieszą się środki do pielęgnacji twarzy, kosmetyki dla dzieci oraz pasty do zębów. W przypadku chemii gospodarstwa domowego są to środki do czyszczenia szyb oraz środki czystości. Polacy wciąż dopiero uczą się tego, czym są produkty ekologiczne i naturalne. Co ciekawe, to sieci handlowe stały się bardzo ważnym źródłem informacji o takiej ofercie (NIELSEN).

 

Klienci zwracają uwagę na dobre składniki oraz brak szkodliwych substancji np. parabenów. Ważne są certyfikaty oraz termin przydatności. Kim są Polacy kupujący produkty ekologiczne i naturalne? Jak okazuje się z raportu Nielsena, motywacje kupujących mogą być różne. Są to pragmatycy wybierający zdrowe odżywianie i analizujący składy, naturalni idealiści chętnie podejmujący inicjatywy na rzecz środowiska oraz lokalni tradycjonaliści zwracający uwagę na pochodzenie produktów. Wszyscy oni przyznają, że praktykują “małe gesty” takie jak: korzystanie z toreb wielokrotnego użytku, oszczędzanie wody i energii, segregacja śmieci czy picie wody z kranu. Ale niektórzy rezygnują też ze spożycia mięsa lub wytwarzają produkty ekologiczne w własnych domach (NIELSEN). Klienci zwracają uwagę również na opakowanie – naturalne motywy są lepiej kojarzone. Rozwija się trend wegański, również wśród popularnych marek. Ważna jest również polityka firmy – recykling, biodegradowalne opakowania i składniki, ograniczenie zużycia wody. Polityka zrównoważonego rozwoju oraz dbałość o środowisko jest ważna dla budowania opinii o marce i firmie.

Autor: 
Dorota Smoleńska
Polub Plportal.pl:

Reklama