Koronawirus: Francuzki malują się mniej

Reklama

śr., 09/23/2020 - 08:59 -- MagdalenaL

Kryzys Covid-19 zakłócił zwyczaje francuskich kobiet w zakresie makijażu. Badanie IFOP dla etykiety Slow Cosmétique ujawnia, że ​​kwarantanna, telepraca, a nawet przyczyny środowiskowe zachęcają je do noszenia mniejszej ilości makijażu. Dlatego obecnie w większości przyjmuje się trend „bez makijażu”.

 

Makijaż jest coraz mniej popularny wśród Francuzek z różnych powodów. Kryzys zdrowotny, który trwa od marca, ma z tym wiele wspólnego, podobnie jak sytuacja środowiskowa i obecność chemikaliów, które mogą szkodzić naszemu zdrowiu w niektórych produktach do makijażu. Świadczą o tym wyniki ankiety IFOP dla marki Slow Cosmétique *.Obecny kontekst odtwarza trend „no make-up”. Zamknięcie w domach pozostawiło ślady na zwyczajach makijażu Francuzek. Rzeczywiście,
fakt pozostania w zamknięciu w domu zmusił ich do noszenia znacznie mniejszej ilości makijażu, a nawet do całkowitej  rezygnacji z malowania się. Telepraca, szeroko stosowana od czasu wprowadzenia kwarantanny, ma również taki sam wpływ na częstotliwość nakładania makijażu. Badanie ujawnia zatem, że tylko 21% Francuzek nosi obecnie makijaż, w porównaniu z 42% w 2017 roku.

Środowisko i zdrowie: dwa podstawowe kryteria

Oprócz obecnego kontekstu zdrowotnego, kontekst środowiskowy wpływa również na stosunek kobiet do makijażu, podobnie jak ich troska o skórę.Rzeczywiście, 50% Francuzek chce poprawić jakość swojej skóry, a 48% chce wrócić do wyglądu bez chemii nałożonej na twarz. Dlatego pragnienia te ustępują miejsca trendowi braku makijażu, który jest coraz bardziej zaawansowany*.

*Badanie IFOP dla etykiety Slow Cosmétique przeprowadzone na próbie 3018 osób.

Autor: 
Deborah Granger (tłum. Barbara Orchowska)
Polub Plportal.pl:

Reklama