Dietetyk opowiedziała, jak odzwyczaić uczniów do słodkich przekąsek

Reklama

pt., 09/25/2020 - 21:34 -- MagdalenaL

„Uchronienie dziecka w wieku szkolnym przed nadmiernym spożywaniem słodyczy jest możliwe wtedy, jeśli w trakcie nauki opóźni się wystąpienie głodu w jak największym stopniu. Aby to zrobić, należy rozsądnie ułożyć poranną dietę” - powiedziała dietetyk Marina Makisha.

 

 

Dodała, że ​​domowe śniadanie powinno koncentrować się na produktach białkowych, które są ważne dla rosnącego organizmu. To ważne, ponieważ w szkołach podaje się uczniom dużo węglowodanów, w tym chleb, płatki zbożowe, słodkie napoje na śniadanie - wyjaśniła specjalistka. Dlatego pierwszy posiłek jest niezbędny.

„Może to być jajecznica, albo po prostu jajka na twardo. Wszystko to jest pożądane w połączeniu ze świeżymi warzywami. Na śniadanie dobre są chude twarogi, potrawy twarogowe czy jogurty z owocami. Do śniadania należy też dodać porcję płatków śniadaniowych. Na przykład kromka chleba zbożowego z kawałkami mięsa lub ryby, wystarczy nawet domowy kotlet ”- wyjaśniła.

„- Przy tak obfitym śniadaniu białkowym zmniejszy się chęć dziecka do jedzenia dużej ilości słodyczy w ciągu dnia” - podkreśliła.

Jeśli chodzi o wielkość porcji, to średnia waga produktu białkowego dla dziecka powinna wynosić około 200 gramów, a warzyw - 150-200 gramów.

Dodatkowo, żeby dziecko kupiło mniej słodyczy w szkolnej stołówce, warto dać mu przekąskę - dodał dietetyk. Mogą to być orzechy lub batony proteinowe lub jakiś owoc - jabłko lub banan. Dodatkowo dziecko może zabrać ze sobą butelkę jogurtu pitnego, ale bez cukru - radziła Makisha.

Wcześniej NEWS.ru napisał, że co dziesiąte rosyjskie dziecko poniżej piątego roku życia ma problemy z nadwagą. Zmęczenie, podobnie jak otyłość, może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych u małego dziecka. Odchylenia od normy wagi nawet w tak młodym wieku stają się przyczyną chorób, któresą nieodłączne u dorosłych.

 

Autor: 
Tłum. Natalia Madziąg
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama