Zostawcie stres w miejscu pracy poprzez te trzy strategie

Reklama

pt., 10/16/2020 - 16:17 -- MagdalenaL

Stres w pracy jest nieunikniony nawet dla ludzi, którzy uwielbiają swoją pracę. Chociaż pewnie go nie lubicie to i tak „przynosicie” go z wami do domu, wplatacie go w rozmowy przy kolacji zabierając sobie czas potrzebny na relaks.

Często nosimy swoją pracę ze sobą, co utrudnia nam koncentrację i zaangażowanie w życie prywatne, z powodu czego często bez przyczyny potrafimy się wyżywać na naszych bliskich. Stres w pracy jest wyjątkowo problematyczny, jeśli pracujecie w domu, ponieważ z technicznego punktu widzenia, po zakończeniu pracy dalej znajdujecie się w „miejscu pracy”.

Bez względu na to, czy bez przerwy odpowiadacie na maile, spoglądacie co pięć minut na telefon komórkowy, nosicie komputer ze sobą do łóżka lub po prostu nie możecie pozbyć się nerwów z powodu kolejnego projektu, podajemy wam trzy strategie, które możecie wykorzystać by zmniejszyć poziom stresu lub zostawić go w pracy.

Przechodźcie stopniowo z życia służbowego do prywatnego

W swoim artykule dla Harvard Business Review, trenerka CEO Sabina Navaz zaproponowała kilka strategii, których możecie użyć by nie być obciążonym pracą także po jej zakończeniu.

Jedna ze strategii zakłada wrzucenie pewnej aktywności do waszego planu dnia pomiędzy czasem pracy a powrotem do domu. Nie musi być to coś, co zabiera dużo czasu, ale jakiś drobiazg, chwila, która pozwoli wam odetchnąć i zebrać własne myśli. To może być wyjście do pobliskiego parku, szybka kawa lub coś innego, co przygotuje was do nowych wyzwań, które czekają was w domu.

To normalne zachowywać się jak na autopilocie, kiedy wpadacie w rutynę. To znaczy również to, że pomijacie piękno, które was otacza. Niech wasza droga z pracy do domu stanie się czasem uspokojenia i powiązania ze światem, który was otacza.

Porozmawiajcie o stresie z kimś spoza waszej rodziny

To oczywiste, że chcielibyście zwierzyć się rodzinie, kiedy macie wyjątkowo stresujący i intensywny tydzień pracy, ale Navaz twierdzi, że najlepiej szczegóły waszych frustracji podzielić z kimś innym. Może to być kolega z pracy (który najlepiej wie, z czym się borykacie) lub przyjaciel – który zawsze chętnie was wysłucha i kiedy to potrzebne, doradzi.

Rozmowa o tym, co was męczy z kimś komu ufacie, to dobry sposób na rozwiązanie nagromadzonych negatywnych emocji a przy tym nie obciążając swoich stosunków rodzinnych.

Wybierzcie jeden dzień w tygodniu, w którym pracujecie trochę dłużej

Niestety nie każdy jest zadowolony z pracy, którą kończy dopiero o godzinie 16. Kluczem, w sytuacji gdy nie macie takiego ograniczonego czasu pracy, jest planowanie czasu. Navaz radzi, by wybrać jeden dzień w tygodniu i wyróżnić go tym, że pracujecie do późna. Możecie uprzedzić swoją rodzinę, że w tym dniu będziecie pracować dłużej niż zwykle tak, by i oni mogli zorganizować swoje obowiązki i ułożyć plan według waszego harmonogramu.

Obowiązki służbowe mogą być bardzo wymagające, a stres, który pojawia się wraz z nimi może mieć wpływ na nasze prywatne życie. Czasami po prostu nie mamy wystarczająco dużo psychicznych i fizycznych możliwości dźwigania „bagażu emocjonalnego”, który nosimy ze sobą i dlatego tak ważne jest by zostawić pracę tam gdzie jej miejsce – w miejscu pracy.

Autor: 
Antonela Lukić Tłum. Jolanta Gola
Polub Plportal.pl:

Reklama