Porady na wzmacnianie umysłu i redukowanie stresu

Reklama

pt., 10/16/2020 - 16:40 -- MagdalenaL

Kilka miesięcy borykania się i życia z pandemią poczyniły swoje. Stres i życie w niepewności zostawiły ślad i wymusiły potrzebę poprawy zdrowia mentalnego i wzmacniania umysłu. Porady na wzmacnianie i redukowanie stresu są wynikiem przemyśleń i doświadczeń trenerki Wellness i autorki bestselera Kristin Meekhof, która zdecydowała się nimi podzielić jako pomoc w radzeniu sobie w tych trudnych czasach poprzez poprawę nastroju i zmniejszenie stresu.

Porady na wzmacnianie umysłu i redukowanie stresu

Powiedzcie komuś komplement

Kiedy kogoś pochwalimy lub powiemy mu komplement, to rozweseli tę daną osobę, ale też wzbudzi w nas samych poczucie zadowolenia. Mówcie komplementy nieznajomych oraz znajomym, wszystkie jedno. Optymizm jest często zaraźliwy, więc i wy będziecie czuć się dobrze szerząc pozytywność.

Udostępniajcie w mediach społecznościowych to, co dla was ważne

Kiedy publikujecie sensowny cytat, przepis, opowieść, fotografię lub wspomnienie, w pewien sposób dajecie je innym. Może oni nie są świadomi przeszkód, jakie musiałeś pokonać, by dojść do celu. Gdy publikujecie treści, które porównują przeszłość i stan obecny (dosłownie i w przenośni), w pewien sposób inspirujecie i motywujecie innych oraz pokazujecie, że także oni mogą się pozytywnie zmienić. Oprócz tego, ważne jest mieć na uwadze, że to, że ktoś nie skomentuje waszej publikacji, nie znaczy, że go nie „dotyczy”.

Znajdźcie coś, co odwraca waszą uwagę

Poziom stresu drastycznie się podnosi, gdy myśli są skierowane na nieprzyjemną chwilę lub wydarzenie. Im więcej będziecie o tym rozmyślać, tym gorsze będą skutki. Odwracaniem uwagi od umysłu i ciała, zmienicie aktualny punkt widzenia. Odwracanie uwagi może się odnosić także do organizacji półki lub szafki, układanie na nowo ubrań, czytanie fragmentu książki, sporządzanie listy lub zmywanie naczyń. Małe kroki doprowadzą was do wielkiego sukcesu.

Planowanie aktywności

W planowanie aktywności możecie też zaangażować innych, ale nie musicie. Przykładem pożytecznych czynności dla zdrowia mentalnego może być skontaktowanie się z przyjacielem, czytanie bloga lub nawet kolorowanie kolorowanki. Jeśli czujecie się dość ambitni, spróbujcie powtórzyć część radosnego doświadczenia jak na przykład gotowanie tego samego jedzenia, które uwielbialiście w dzieciństwie. Dodając takie rzeczy do swojego harmonogramu, będziecie ich oczekiwać i nie będziecie mogli się doczekać wywoływanej przez nie serii pozytywnych emocji.

Czytajcie i uczcie się o kimś, kto was inspiruje

Często osoby, które odnoszą wyjątkowe sukcesy w tym, co robią, mają za sobą przeszłość, której nigdy byśmy sobie nie wyobrazili – w sensie negatywnym. Niezależnie od tego czy pomogła im osoba trzecia czy wytrwałość, ich historie mogą was motywować do dążenia do sukcesu.

Słuchajcie ulubionej listy piosenek

Badania potwierdziły, że muzyka silnie oddziałuje na nastrój. Muzyka, która nam się podoba może ukierunkować nasze myśli w pozytywną stronę. Jeśli to możliwe, nie przeszkadzajcie sobie innymi sprawami, podczas gdy słuchacie waszej ulubionej muzyki.

Otwórzcie się przed kimś

Zwróćcie się do kogoś, choćby w świecie wirtualnym, poprawicie sobie dzień i będzie wam lepiej. Psycholog i autor dr James Zendar powiedział: „Połączenie się z innymi to nasza podstawowa potrzeba. Wydaje się, że daje nam to w wirtualnym świecie dawkę neurochemikaliów uwalnianych do połączenia, które są kluczem dobrego samopoczucia emocjonalnego.” Spędzajcie czas w naturze. Jeśli nie możecie wyjść na zewnątrz, zabierzcie trochę natury do zamkniętej przestrzeni. „Połączenie z naturą to sprawdzony sposób pozbywania się ugruntowanego i wyraźnego niepokoju i depresji. Trudno jest nie zachwycić się pięknem i nieodpartą różnorodnością. Natura resetuje nasz umysł i uczucia.”

Podążając za tymi poradami, będziecie patrzeć na życie z innej perspektywy, co może zmienić wasze życie na lepsze.

Autor: 
Tatjana Pavlović Tłum. Jolanta Gola
Polub Plportal.pl:

Reklama