5 informacji na temat cukru

Reklama

pt., 01/15/2021 - 11:54 -- MagdalenaL

Cukier zawarty w owocach jest neutralny oraz nie ma czegoś takiego jak „cukrowy zastrzyk energii”. Oto twierdzenia oraz mity dotyczące cukru.

1. Cukier trzcinowy jest zdrowszy niż cukier biały - mit. Zarówno cukier biały, jak i cukier trzcinowy w swoim składzie mają glukozę oraz fruktozę, co składa się na taką samą wartość energetyczną. Istnieje jednak jedna różnica między cukrem trzcinowym, a białym. Cukier trzcinowy zawiera niewielką ilość minerałów, których nie znajdziemy w przypadku jego konkurenta.

2. Ciało potrzebuje cukru – i tak i nie. Tak naprawdę nasze organizmy potrzebują jednego rodzaju cukru – glukozy. Znajdziemy ją między innymi w ziemniakach czy chlebie. Glukoza jest wykorzystywana jako energia dla naszych komórek oraz mózgu. Powstaje ona jako produkt rozpadu węglowodanów w procesie trawiennym.

3. Można doznać „cukrowego zastrzyku energii” – według nowych badań, jest to mit. Zostało to odnotowane przez trzy różne uniwersytety w Wielkiej Brytanii. Przy pomocy 31 zebranych badań, sprawdzono w jakim stopniu cukier wpływa na humor. Jedzenie słodyczy, czy picie słodzonych napojów gazowanych w żadnym stopniu nie wpływa na rozbudzenie czy poprawienie koncentracji człowieka.

4. Spożywanie substancji słodzących to oszukiwanie mózgu – nie ma żadnych badań, które by potwierdzały, że mózg koduje słodki smak pochodzący z substancji słodzących jako smak cukru.

5. Cukier zawarty w owocach jest czymś neutralnym – i tak i nie. Cukier zawarty w owocach to fruktoza. Nie jest ona niebezpieczna, jeżeli nie spożywamy jej w zbyt dużych ilościach. Owoce są zdrowe i zawierają mnóstwo składnikow odżywczych. Jednak soki owocowe mogą zawierać zbyt wysoką zawartość cukrów, dlatego lepiej decydować się na jedzenie całych owoców. Według Szwedzkiej Krajowej Agencji ds. Żywności fruktoza nie jest bardziej szkodliwa dla zdrowia niż glukoza. Z drugiej strony można powiedzieć, że spożywanie dużej ilości fruktozy może wpłynąć między innymi na gromadzenie się tłuszczów w wątrobie czy też na pogorszenie się wyników lipidogramu.

Autor: 
Emilia Hedman, Tłum. Marzena Mamuszka
Polub Plportal.pl:

Reklama