Oto 5 zaskakujących korzyści z jogi

Reklama

śr., 03/03/2021 - 18:31 -- MagdalenaL

Joga istnieje odkąd człowiek sięga pamięcią, lecz z każdym dniem staje się popularniejsza. Nic dziwnego, jeśli pomyślisz, że obecnie jesteśmy dostępni prawie 24 godziny na dobę, a więc zawsze „na chodzie”; nieco odprężenia się w tu i teraz jest potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Nawiasem mówiąc, wiek to żadna wymówka: musisz zobaczyć kiedyś tę 98-letnią kobietę!

Joga jest doskonałym sposobem, aby być trochę bardziej świadomym w życiu. Już bezpośrednio po pierwszej lekcji czujesz, że jesteś spokojniejszy i nieco bardziej rozciągnięty. Lecz joga oferuje jeszcze więcej korzyści zdrowotnych, o których być może nie wiesz:

1. Wzmacnia Twój system odpornościowy

Badacze Uniwersytetu Norwegii odkryli, że dokonuje się pewna zmiana w ekspresji genu, która dba, aby Twój system odpornościowy został wzmocniony na poziomie komórkowym. I to nie po latach jogi: dzieje się to już na miejscu, na macie. Pozytywny efekt był nawet silniejszy niż w przypadku innej grupy, która spacerowała wśród natury z relaksującą muzyką w uszach. Ponieważ uczysz się lepiej oddychać, poprawiasz też ogólny stan swojego zdrowia. Poprzez prawidłowe oddychanie Twoje organy mogą lepiej funkcjonować.

2. Łagodzi migreny

Ludzie, którzy cierpią na migreny, już po trzech miesiącach praktyki jogi mają w dużym stopniu coraz lżejsze i lżejsze migreny. Przyczyna migreny nie jest jeszcze całkowicie jasna, ale ma dużo wspólnego ze stresem i nieprawidłową postawą ciała. Siedzenie przed komputerem czy pochylanie się nad telefonem powoduje, że Twoja szyja nieruchomieje. Joga sprawia, że tracą na sile Twoje dolegliwości kręgosłupa i szyi, a więc także migreny stają się słabsze.

3. Poprawia sprawność seksualną

Po 12 tygodniach joga wzbudza seksualne pożądanie, podniecenie, pewność siebie, orgazmy i zaspokojenie w mężczyznach i kobietach. Z fizycznego punktu widzenia dzieje się tak przez to, że joga zwiększa ukrwienie okolic narządów płciowych, co jest ważne, aby osiągnąć podniecenie. Poza tym ćwiczysz „mula bandhę”, innymi słowy-mięśnie dna miednicy.

4. Pomaga Ci lepiej spać

Na Uniwersytecie Harvarda kilka tęgich umysłów odkryło, iż osiem tygodni jogi bardzo sprzyjająco działa na ludzi, którzy walczą z bezsennością. Z innego badania wynika, że ludzie, którzy przeżyli raka, śpią lepiej, jeśli dwa razy w tygodniu uprawiają jogę. Jest tak, ponieważ joga pomaga ludziom w radzeniu sobie ze stresem. Problemy ze snem mają wiele wspólnego z lękiem: Twoje myśli wciąż biegną, a Ty nie wiesz już, jak się zrelaksować. Ćwiczenia oddechowe i ćwiczenia umysłowe uspokajają Twoją psyche, przez co łatwiej zapadasz w sen.

5. Zapobiega napadom objadania się

Ludzie, którzy regularnie praktykują jogę, także bardziej świadomie jedzą. Ponieważ zajmują się swoim oddychaniem, posiadają lepsze połączenie swojego ciała i umysłu. Przez to bycie świadomym szybciej odkrywasz, jakie emocje prowokują napady obżarstwa i dzięki ćwiczeniom oddechowym uspokajasz się i dokonujesz lepszych wyborów, gdy tylko poczujesz, że zbliża się niepohamowana chęć jedzenia.

Tłumaczyła Wiktoria Dzido

Autor: 
Susan Dalstra
Źródło: 

libelle.nl

Polub Plportal.pl:

Reklama