7 zdrowych produktów spożywczych, które sprawią, że natychmiast będziesz szczęśliwy

Reklama

śr., 04/14/2021 - 14:23 -- MagdalenaL

Kiedy jest nam smutno, często sięgamy po słodycze. Ale tak nie musi być. Te pokarmy są nie tylko zdrowe, ale także sprawiają, że jesteś szczęśliwszy!

Dzień był stresujący, a niepotrzebna kłótnia z partnerem dodatkowo nas przygnębiła. Obecnie wiele osób bez zastanowienia sięga do szuflady ze słodyczami. Nic dziwnego. Słodkie przekąski dają nam natychmiastowego kopa dobrego nastroju i szybko dostarczają nowej energii. Niestety, nasza waga jest zwykle mniej zadowolona z odważnego sięgania po ciastka i tym podobne: słodkie przysmaki lądują na naszych biodrach szybciej, niż byśmy sobie tego życzyli.

Na szczęście nie musi tak być - istnieje kilka zdrowych produktów spożywczych, które poprawiają nastrój! Oto nasze 7 najlepszych:

1. Łosoś

Dzięki dużej ilości zdrowych kwasów tłuszczowych omega-3, chroni przede wszystkim nasze serce. Ale również korzystnie wpływa na nasze samopoczucie. W meta-analizie naukowcy porównali 26 badań i stwierdzili, że osoby, które jedzą dużo ryb, mają znacznie niższe ryzyko depresji. Morski zastrzyk energii powinien znaleźć się w menu przynajmniej raz lub dwa razy w tygodniu.

2. Zielone warzywa - szczególnie awokado

Zielone warzywa, takie jak szpinak, ale także superfood awokado zawierają dużo ważnego kwasu foliowego, który należy do grupy witamin B. Niski poziom kwasu foliowego został powiązany z wyższym ryzykiem wystąpienia depresji, ponieważ, między innymi, ma on bezpośredni wpływ na produkcję hormonu szczęścia - serotoniny. Więc nie krępuj się rozkoszować plasterkami awokado na chlebie rano lub szpinakiem na lunch, jeśli czujesz się przygnębiony!

3. Banany

Banany od dawna uważane są za prawdziwy poprawiacz nastroju. Zawierają dużą ilość serotoniny, która naprawdę podnosi nasz nastrój. Poza tym banany są bardzo zdrowe: dają dużo energii i zawierają dużo potasu, który jest ważny dla naszego serca i mięśni.

4. Borówki

Jagody są prawdziwą siłą napędową. Zawierają one mnóstwo zdrowych przeciwutleniaczy, które mogą wymiatać wolne rodniki i zapobiegać stanom zapalnym w organizmie. Kolejny ważny składnik: flawonoidy, które występują głównie w borówkach. Badania pokazują, że mogą one poprawić nastrój. A do tego świetnie nadają się jako smaczna przekąska między posiłkami lub jako dodatek do musli, twarogu i innych.

5. Jogurt lub kefir

W kwestii zdrowego trybu życia coraz częściej na pierwszy plan wysuwa się jelito. Rozważania te skupiają się zazwyczaj na prebiotykach, które m.in. stymulują wzrost zdrowych bakterii jelitowych. W meta-analizie dziesięciu badań naukowcy stwierdzili, że prebiotyki mogą mieć pozytywny wpływ na nastrój depresyjny. Dlatego właśnie pokarmy prebiotyczne, takie jak jogurt czy kefir, powinny pojawiać się w Twoim menu tak często, jak to tylko możliwe!

6. Komosa ryżowa

Produkty pełnoziarniste, takie jak quinoa czy brązowy ryż, są pełne błonnika, którego organizm potrzebuje do różnych procesów, oraz witamin z grupy B, z których cieszy się nasz mózg. Witaminy z grupy B wspomagają również produkcję serotoniny - dzięki czemu jesteśmy szczęśliwi w krótkim czasie. Aby uzyskać dodatkowy zastrzyk zdrowia, jedz na lunch quinoa i inne produkty w połączeniu z warzywami.

7. Ciemna czekolada

Na koniec dobra wiadomość. Słodkie i zdrowe nie muszą się wykluczać! Ciemna czekolada z wysoką zawartością kakao jest tego najlepszym przykładem. Zawarte w nim fenyloetyloaminy zapewniają uwalnianie hormonu szczęścia - serotoniny. Ponadto, ciemna czekolada zawiera również wiele flawonoidów, które, podobnie jak borówki, mogą poprawić nastrój.

Autor: 
Tłumaczenie: Monika Ciesek
Źródło: 

7 gesunde Lebensmittel, die sofort glücklich machen | BRIGITTE.de

Polub Plportal.pl:

Reklama