7 powodów, dla których powinieneś natychmiast zacząć praktykować jogę

Reklama

pon., 08/02/2021 - 23:29 -- MagdalenaL

Zdjęcie: Pixabay

Joga to starożytna praktyka, której początki sięgają w Indiach tysięcy lat wstecz. Została stworzona, aby pomóc osiągnąć bardziej pozytywne spojrzenie na życie oraz ukierunkowanej, trwałej pogody ducha i spokoju. Słowo „joga” oznacza „zjednoczenie” oraz „zjednoczenie z tym, co boskie”, jednakże wielu ludzi odrzuciło duchowość i ukierunkowanie jogi i dlatego większość osób myśląc o jodze wyobraża sobie grupę intensywnie wysportowanych ludzi, którzy zakładają nogi za głowy i zwijają się do oszałamiających pozycji.

 Chociaż z pewnością tak się dzieje, ponieważ faktycznie kilka razy założyłem nogę za głowę to udało mi się to zrobić dopiero po latach ostrożnego rozciągania i ćwiczeń, joga zaś ma o wiele więcej do zaoferowania niż elastyczność i ideę zdobycia silnego ciała. Osoby o różnych kształtach, wymiarach, wieku i zdolnościach mogą ćwiczyć jogę i dostosowywać ją do swoich indywidualnych upodobań i potrzeb.

Jeśli uważasz, że joga może nie być dla ciebie to zachęcam do ponownego rozważenia tej kwestii. Oto siedem moich najważniejszych powodów, dla których powinieneś zacząć ćwiczyć jogę tak szybko, jak to możliwe.

 

1. To świetny trening

Przede wszystkim joga to fantastyczny trening dla Twojego ciała. Ćwiczenia możesz dostosowywać do swojej szybkości i poziomu komfortu. Bez względu na to, które ćwiczenia jogi wybierzesz, praktyki te zawsze będą częścią świetnej rutyny treningowej. Istnieje kilka fantastycznych serii ruchów, które są idealne na każdy dzień i dla każdej osoby, co oznacza, że ​​nie ma powodu, aby nie zacząć ćwiczyć jogi tak szybko, jak to możliwe.

 

2. Joga pozwala nawiązać kontakt ze swoim ciałem

Rozciąganie i ćwiczenia jogi są stworzone wokół idei poruszania ciałem w celu zwiększenia jego siły i wytrzymałości. Dlatego regularne uprawianie jogi naprawdę sprawi, że osiągniesz większą harmonię ze swoim ciałem oraz będziesz wiedział, kiedy coś naprawdę przynosi efekty, a kiedy nie.

 Oczywiście nie zawsze jest to dobre, ponieważ uczucie, że niektóre ćwiczenia nie działają na twoje ciało tak, jak poprzedniego dnia może być zniechęcające, lecz mimo to ta harmonia ma swoje zalety i powoduje bardziej wyraźną i zauważalną poprawę stanu fizycznego.

 

3. Joga może wspomóc twoją technikę oddychania

Dużą częścią jogi są ćwiczenia oddechowe – czyli pranajama – które są najpierw włączane do pozycji, a następnie występują samodzielnie. Ćwiczenia zachęcają do bardziej ukierunkowanego oraz skoncentrowanego sposobu oddychania i chociaż mogą nie być czymś, co robisz świadomie każdego dnia to z pewnością zapewniają metody skutecznego radzenia sobie ze stresem i ogólnie poprawiają samopoczucie.

 Dodatkowo joga dla mnie, jako osobie cierpiącej na astmę naprawdę pomaga otworzyć płuca oraz odkryć znaczenie świadomego oddychania. Uwierz mi na słowo i rób te pranajamy przez kilka tygodni, a odczujesz płynące z tego korzyści.

 

4. Joga może poprawić twój sen

Kolejną niewielką, ale przyjemną korzyścią jest to, że praktykowanie jogi może pomóc w osiągnięciu lepszego snu. Może to wynikać z faktu, że tuż przed snem ma być wykonywanych tuż przed snem kilka sekwencji pozycji i ruchów, ale niezależnie od tego, badania wykazały, że wykonanie delikatnej aktywności fizycznej przed snem może pomóc nam zasnąć w szybszym tempie, co zwykle prowadzi do znacznie lepszej jakości snu.

 Może to również wynikać z faktu, że jeśli masz problemy z zasypianiem to praca nad problematycznymi obszarami za sprawą jogi może pomóc złagodzić objawy bólu i zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia lepszego snu. Inną możliwością jest fakt, że większość sesji jogi kończy się sekwencjami uspokajającymi, co z pewnością może wywołać łatwy sen. Jako ktoś, kto wielokrotnie zasypiał w klasie do tego stopnia, że ​​wraz z moim sąsiadem z maty mamy specjalny układ przygotowany na wypadek, gdyby któreś z nas zaczęło chrapać muszę powiedzieć, że to naprawdę działa i powinno być wykonywane w domu.

 

5. Joga poprawi twoją postawę

Joga jest bardzo skuteczna w rozwijaniu doskonałej, poprawnej postawy z uwagi na to, że wiele pozycji oddechowych i siedzących wymaga wyprostowanych pleców w celu uzyskania odpowiedniego efektu. Dobra postawa z pewnością rozwinie się podczas praktyki jogi.

Zaczniesz ją praktykować zgarbiony i z opadłymi ramionami, odzwierciedlając postawę kogoś, kto spędza większość dnia przy biurku – uwierz mi, przeszedłem przez to – a joga pomoże ci wyrzeźbić plecy w takiej postawie, która sprawi, że będziesz chodzić wyprostowany i poczujesz się z tym znacznie lepiej.

 

6. Joga może rozwijać twoją siłę fizyczną i psychiczną

Innym efektem ubocznym jogi jest to, że pomoże ci rozwinąć naprawdę niesamowitą siłę psychiczną i fizyczną. Celem jogi jest praca nad siłą ciała w taki sposób, abyś mógł dłużej wysiedzieć podczas medytacji, a fizyczna inwestycja przy rozciąganiu i zachowywaniu pozycji zapewnia, że ​​w wyniki doświadczasz wielu korzyści związanych z siłą fizyczną.

Ćwiczenia oddechowe mogą poprawić pojemność płuc, a wykroki i rozciąganie mogą zwiększyć siłę korpusu, oraz każdego mięśnia, o którym możesz pomyśleć. W tym samym czasie ćwiczenia zmuszają cię do skupienia się na chwili obecnej, zaś podczas medytacji musisz oczyścić umysł, co pomaga złagodzić stres i poprawić zdrowie psychiczne.

 

7. Medytacja może zmienić twoje życie na lepsze

Medytacja, medytacja i medytacja. To tak naprawdę cały klucz jogi. Nawet jeśli potrafisz wykonać najbardziej skomplikowaną pozycję, jaka tylko istnieje to traci ona całe swoje prawdziwe znaczenie, jeśli nie jest wykonana z koncentracją i myślą. Wielokrotnie udowadniano, że medytacja jest korzystną praktyką, którą każdy powinien wprowadzić do swojej codziennej rutyny.

 Niekoniecznie polega również na siedzeniu z miską kadzidła i przerabianiu księgi pieśni tybetańskich w zaciemnionym pokoju oświetlonym świecami, zamiast tego możesz medytować w dowolnym, cichym miejscu i kiedy tylko chcesz. Wystarczy pięć minut w samotności, ciszy i spokoju. Medytacja poprawia jakość życia, dając umysłowi trochę czasu na przetworzenie wszystkiego, co dzieje się w twoim życiu. To niezwykle ważna i nieodłączna część praktyki jogi oraz coś, co naprawdę może zmienić twoje życie, pozwalając z łatwością wykorzystać spokój i ciszę.

Autor: 
Chris Haigh / tłum. Anna Zawadzka
Polub Plportal.pl:

Reklama