Programowanie podświadomości: najlepsze sposoby

Reklama

śr., 09/15/2021 - 14:40 -- MagdalenaL

Grafika:https://im-praxistipps.chip.de/2020-04/woman-gerd%20Altmann%20Cropped.jpg?im=AspectCrop%2Csize%3D%2816%2C9%29%2Cgravity%3DCenter%2CallowExpansion%3BBackgroundColor%2Ccolor%3Dtransparent&hash=d0fffc31377fc0c258f43efa832cb38c2fa9fdf86d63af231fef97ec98c80631

Programowanie podświadomości- zmiana nawyków

We wszystkim, co załatwiacie zgodnie z przyzwyczajeniem, podświadomość jest tego reżyserem. Eksperci są zdania, że tylko 5 procent naszych działań dzieje się świadomie, a 95 procent sterowane jest z głębi naszej podświadomości. Najwyższy więc czas, żeby naszej podświadomości powiedzieć, co w trawie piszczy.

  • Najwyraźniej zauważycie, że robicie coś nieświadomie, kiedy konkretnego działania nie dostrzegacie już. Czy wasza droga do pracy codziennie wygląda tak samo? Ledwo pamiętacie większość odcinków trasy?
  • Wytrąćcie waszą podświadomość z równowagi poprzez przerwanie dotychczasowych nawyków i wprowadzenie nowych. Wybierzcie inną drogę do pracy, nawet jeśli będzie trwała 5 minut dłużej. Wybierajcie zawsze schody, zamiast schodów ruchomych lub windy. Albo jedzcie podczas diety najpierw warzywa i sałatę, a na koniec węglowodany.
  • Postanowiliście na przykład, żeby się codziennie ruszać. Zróbcie to, nie poprzez szukanie bezpośredniej drogi do celu, ale poprzez wprowadzenie małego odstępstwa od reguły. Czego się nauczy wasza podświadomość? Tego, że ruch sprawia radość.
  • Zdefiniujcie, czego byście chcieli i kierujcie się tym w waszych nowych rutynach. Ważne, żebyście dali czas waszej podświadomości, żeby się mogła przyzwyczaić do nowych praktyk. Dopiero gdy po około czterech tygodniach pozytywny feedback się potwierdzi, podświadomość stanie się waszym sprzymierzeńcem.

 

Obserwujcie swoje myśli i zmieńcie je

Zasadniczo podświadomość jest silnym partnerem, ponieważ zawsze poprowadzi tą drogą, którą jej (nieświadomie) wyznaczycie. Jeżeli wasza podświadomość doświadczyła, że podczas uprawiania sportu się ośmieszy, że inni zawsze są lepsi albo zostaliście wyśmiani jako dziecko, wtedy jest czymś całkowicie zrozumiałym, że macie awersję do sportu i ruchu.

  • Zmieńcie punkt widzenia. Pozostańmy przy przykładzie z ruchem. Macie w swoim otoczeniu ludzi, którzy są leniuchami i rzucają frazesami typu: „sport to morderstwo” albo „na to jesteś za stary!”. To wstrzymuje waszą podświadomość coraz częściej, ponieważ podświadome przesłanie jest przeciw ruchowi.
  • Zejdźcie z drogi ludziom, którzy chcą was odwieźć od celu bycia bardziej usportowionym. Albo odpowiedzcie im spokojnie i asertywnie na demotywujące uwagi: „trochę ruchu jeszcze nikomu nie zaszkodziło.” Albo
    chciał/abym mieć radość ze sportu.”
  • Rozejrzycie się po swoim otoczeniu dokładnie i zwróćcie uwagę na tych, którzy wspierają wasze zamiary. Poszukajcie celowo pozytywnych referencji, czyli ludzi, którzy osiągnęli swój cel. Dodatkowo możecie przyłączyć się do grupy, która ma takie same dążenia jak wy.
  • Obserwujcie także swoje własne myśli: czy wasza uwaga jest skupiona na celu, ale sami w niego nie wierzycie. Wtedy coraz częściej mogą zakradać się momenty, w których sobie powiecie: to i tak się nie uda. Teraz jestem zmęczony. Dziś sobie odpuszczę. Wasza podświadomość ma na celu, żeby wam potwierdzać, to w co sami wierzycie.

 

Analiza waszych dogmatów

Dogmaty są jak lina Bungee podświadomości. Stare wzorce decydują ostatecznie o tym, czy faktycznie dojdziemy do celu albo, czy zawsze będziemy się cofać.

  • Czasem już w dzieciństwie albo przez wczesne doświadczenia byliśmy zaprogramowani na to, że coś nie idzie, albo nie jest dobre. Weźmy inny przykład. Twój najlepszy przyjaciel, albo przyjaciółka z przedszkola zdobyła bogactwo i sławę i stała się arogancką snobką, z którą nie możesz mieć nic do czynienia. Tutaj dogmat „pieniądze psują charakter” może grać rolę.
  • Większość dogmatów zostało ustalonych w naszym dzieciństwie. Kiedy się rodzimy nasza podświadomość jest pusta niczym pendrive. Każde doświadczenie, które przerabiamy, zostaje zapisane jako referencja i stosowana przy podobnych okolicznościach.
  • Przyjrzyjcie się dokładnie, jakie nastawienie miała wasza rodzina do tematu, który chcecie zmienić? Na przykład w przypadku bogactwa materialnego musicie się zapytać, czy ten temat miał pozytywny oddźwięk albo czy posiadanie majątku było postrzegane raczej z arogancją, zazdrością, zarozumialstwem, albo nawet władzą. Często powtarzane przez rodziców dogmaty pozostają w podświadomości dziecka przez całe życie.

 

Jak to zmienić?

Nie jest ciężko na nowo dostosować podświadomość, jednak wymaga to trochę cierpliwości i dyscypliny. Dopiero za pierwszym zakrętem stwierdzicie, że prawdopodobnie w większości obszarów waszego życia nie podejmowaliście świadomych decyzji, lecz daliście się prowadzić niewidzialnej sile. Większość odpowiadała waszym celom, ale inne poszły zupełnie inaczej niż planowaliście.

  • Trzymajcie rękę na pulsie. Jeżeli chcecie długotrwale osiągnąć sukces i coś w swoim życiu zmienić, musicie być uparci.
  • Zanotujcie swoje cele. Zapisanie celu jest bardzo ważne dla zmiany którą chcielibyście przeprowadzić. Sformułujcie ten cel w taki sposób, jakby został już osiągnięty. Na przykład możecie napisać:” czuję się krzepka i elastyczna, ponieważ schudłam 5 kilogramów.”
  • Zapisujcie codziennie trzy do pięciu najważniejszych nowych afirmacji, które przybliżą was do celu. Świadome działanie jest ważnym sygnałem dla podświadomości, co umocni wasze zamiary.
  • Spójrzcie w przyszłość. Poświęćcie codziennie kilka minut i rzućcie okiem na waszą przyszłość. Zamknijcie oczy i uświadomcie sobie jakbyście się poczuli, gdybyście osiągnęli wasz cel. Uczucie, które odczujecie w tym momencie, kiedy zdacie się na waszą wizję, jest dla waszej podświadomości najsilniejszą motywacją, żeby pójść dokładnie tą drogą, która was magicznie przyciąga.
  • Świętujcie małe sukcesy. Stawiajcie małe cele na drodze do zmiany. One pomogą trudom waszej podświadomości się przeprogramować i znaleźć coś pozytywnego. Świętujcie pośrednie cele, poprzez to, że pozwolicie sobie na coś specjalnego. Zasada nagradzania doskonale działa nie tylko w przypadku dzieci.
Autor: 
Bianca Nina Hoffmann Tłumacz: Magdalena Kulesza
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama