Poznaj, jak zamienić swój świąteczny stres w moment, w którym można się czegoś nauczyć

Reklama

czw., 11/25/2021 - 00:11 -- MagdalenaL

Zdjęcia: Łagodzenie stresu wakacyjnego za pomocą pozycji jogi

 

Łagodzenie stresu świątecznego z pomocą pozycji jogi - Spróbuj tego rozciągania na stojąco, aby otworzyć klatkę piersiową i wywołać uczucie spokoju. Badania przeprowadzone w 2010 roku na Harvardzie wykazały, że trzymanie otwartej postawy przez dwie minuty obniża poziom hormonów stresu i zwiększa poziom testosteronu, który dodaje pewności siebie.

 

 

Zmniejsz świąteczny stres dzięki pozycjom jogi - Możesz oddychać aż do osiągnięcia spokoju i kontroli, aby pokonać stres. Głębokie przeponowe oddychanie angażuje nasz przywspółczulny układ nerwowy i hamuje produkcję hormonów stresu w organizmie. Jednocześnie stymuluje hormony dobrego samopoczucia. Połącz to z rozciąganiem, które wywoła uczucie spokoju.

 

 

Zmniejsz świąteczny stres dzięki pozycjom jogi  - Rozprostuj nogi i unieś je powyżej serca. Już 30-60 sekund takiego ćwiczenia odciąża zmęczone nogi, poprawia krążenie i zmniejsza obrzęki. To świetne rozwiązanie po długiej jeździe samochodem lub locie samolotem.

Zapisz się na biuletyn CNN - „Stresuj się, ale mniej". Nasz sześcioczęściowy przewodnik będzie cię informował i inspirował do redukcji stresu, jednocześnie ucząc, jak go okiełznać.

(CNN) – Święta nadchodzą. Święto Dziękczynienia jest tuż za rogiem, a po nim w szybkim tempie nastąpi Hanukkah, Boże Narodzenie i Kwanzaa.

To stresująca pora roku, kiedy czasy są zwyczajne - a drugi rok pandemii nie jest niczym zwyczajnym, zwłaszcza w połączeniu z inflacją, cenami gazu, niedoborami żywności i zabawek oraz opóźnieniami w wysyłce.

Chcąc uzyskać pomoc w radzeniu sobie z problemami, CNN zwróciło się do eksperta w dziedzinie zarządzania stresem - dr Cynthii Ackrill. To redaktorka magazynu „Contentment” wydawanego przez Amerykański Instytut Stresu.

Ta rozmowa została lekko zredagowana dla przejrzystości.

CNN: Dlaczego święta są zazwyczaj tak stresujące, nawet w normalnych czasach? Co możemy zrobić, aby zmniejszyć tę presję?

Dr Cynthia Ackrill: Mamy wiele oczekiwań co do tego, co mamy robić lub czuć, prawda? Mamy katalogi, które pokazują nam, że musimy mieć ładny dom, idealnie udekorowany na święta.

Wierzymy, że powinniśmy mieć szczęśliwe rodziny, w których wszyscy się dogadują. Staramy się działać ponad miarę, wydajemy zbyt wiele, a wszystko to pod wpływem nierealistycznych oczekiwań, że możemy osiągnąć wszystko, co przyniesie nam radość.

Przed Covidem była to ogromna presja. Teraz jest jeszcze większa. Zatem to nie jest czas na nadmierne przeciążanie się - jesteśmy wyczerpani już po rozpatrzeniu ostatnich dwóch lat! To jest czas na refleksję. Czas na więcej cierpliwości, współczucia i życzliwości. Nadszedł czas by porzucić nieodpowiednie zachowania związane z przejadaniem się, piciem i nadmiernymi wydatkami, które zwykle wiążą się z okresem świąt.

Nie potrzeba pięciu choinek, aby zrozumieć sens Świąt Bożego Narodzenia. Zamiast tego musimy poświęcić swój osobisty czas, aby wzmocnić zachowania, które nas spełniają, dodają znaczenia i czynią nas silniejszymi.

Uważam, że w tym okresie świątecznym mamy wspaniałą okazję, by skupić się na tym, co naprawdę ważne dla nas i naszych rodzin. Okazję, by zmniejszyć nierealistyczne oczekiwania i robić tylko te rzeczy, które nadają każdemu z nas sens i przynoszą radość.

Zacznij od spotkania z rodziną

Poproś każdego z nich, aby przypomniał sobie poprzednie święta i odpowiedział na pytanie: „Jakie działania lub wybory pozostawiły ci najbardziej pozytywne lub znaczące wspomnienia? Jakie niepotrzebne rzeczy zrobiliśmy lub jakie mieliśmy oczekiwania, które sprawiły, że czuliśmy się bardziej sfrustrowani lub rozczarowani?”

Rozpocznij proaktywną rozmowę z krewnymi

Co w te święta jest wygraną dla ciebie – zarówno wprost, jak i w kontekście tych świąt? Jakie są sprawy, które mają dla ciebie największe znaczenie? Jakie czynności, które wykonaliśmy, sprawiają, że uśmiechasz się, kiedy o nich myślisz?

Teraz wymieszaj to wszystko razem

Każda osoba w grupie może zareagować inaczej, więc potem rodzina może usiąść i zdecydować, jak spleść te wszystkie życzenia razem lub pójść na kompromis.

Nie chcemy rezygnować z dobrych stron świąt: refleksji nad tym, co ważne; rozmów z członkami rodziny, których zwykle nie widujemy; wysyłania kartek do ludzi lub dzielenia się wspomnieniami, aby dać im znać, że o nich myślimy.

Pozostałą część spraw należy jednak sprowadzić do lepszego stosunku korzyści do kosztów. Jak można w pełni wykorzystać ten sezon i zadbać lub wzmocnić umysł, ciało i ducha? Co możemy zrobić, co sprawi, że wszyscy będziemy się uśmiechać i czuć się spełnieni?

Wreszcie, stwórz harmonogram lub przynajmniej plan

Zdecydujcie, jako rodzina, jak włączyć te kompromisy do świątecznego harmonogramu i pozbądźcie się - lub przynajmniej ustalcie pewne granice - wszystkiego, co tylko was zużywa. Oczywiście, są pewne rzeczy pochłaniające energię, które muszą zaistnieć, więc jak możemy dodać więcej czasu na ładowanie energii?

To jest moment, w którym można się czegoś nauczyć

Jakże wspaniałą lekcją dla dzieci jest obserwowanie, jak to robimy i uczestniczenie w tym. Co za wspaniała lekcja, by powiedzieć: „Co możemy zrobić inaczej w tym roku? Co jeśli oddanie się społeczności spełniłoby nas bardziej niż zrobienie naszej tradycyjnej listy wszystkiego, czego chcemy?".

Wprowadzanie zmian może nie być tak łatwe, jak się wydaje. Mózg uwielbia nawyki, tradycje i rytuały. To ścieżki, które raz stworzone, mogą być wykonywane jakby odruchowo. Powtarzanie zachowania zabiera mniej energii niż tworzenie nowego.

Dlatego w związkach tak wiele kłótni jest jak taniec, który już przećwiczyłeś i dobrze znasz. Nie jesteś naprawdę zaangażowany w nową, świeżą perspektywę za każdym razem, gdy się kłócisz. Zmiana tego tańca wymaga odrobiny energii - musisz usiąść, zastanowić się i przemyśleć. Jednak korzyści z tego płynące są tego warte.

Autor: 
Sandee LaMotte ​Przekład: Magdalena Ambicka
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama