5 sposobów na to, jak odżywianie się w czasie pandemii poprawia twój związek z jedzeniem

Reklama

wt., 01/25/2022 - 00:59 -- MagdalenaL

Tytuł oryginalny: „5 sposobów na to, jak odżywianie się w czasie pandemii poprawia twój związek z jedzeniem - i dlaczego powinieneś się ich trzymać"

Jest godzina 17, kto wie którego dnia, a ja, zamiast pędzić z pracy na zajęcia z dziećmi, rozpakowuję pudełko z produktami, podczas gdy mój siedmiolatek obiera marchewki obok mnie. Zamiast chwytać to, co możemy z lodówki w drodze na trening piłki nożnej, moja rodzina zasiada razem przy stole do domowej roboty wegetariańskiego posiłku. Dzisiejsze menu to: tacos z kalafiora i soczewicy.

Zanim odniesiecie mylne wrażenie, że wszystko w moim domu idzie jak po maśle, wcale tak nie jest. Jednak jako zarejestrowany dietetyk i mama, zauważam kilka godnych uwagi schematów podczas tej pandemii, zarówno w mojej własnej rodzinie, jak i w tym, co moi klienci zgłaszają każdego dnia. Niektóre z tych zmian zachowań związanych z jedzeniem mają potencjał, aby stać się nowymi nawykami przynoszącymi długotrwałe korzyści. Oto pięć zachowań związanych z jedzeniem, które mam nadzieję, przetrwają po zakończeniu pandemii.

  1. Wspólne spożywanie rodzinnych posiłków

Po raz pierwszy niektóre dzieci mają oboje rodziców w domu na kolację w tygodniu. Dla kontrastu, dzieci pracowników produkcyjnych mogą jeść więcej posiłków z daleka od rodziców. Każdy z tych scenariuszy podkreśla, jak ważne jest, aby jadać wspólnie, kiedy tylko jest to możliwe. Badania wykazały, że spożywanie posiłków jako rodzina pomaga dzieciom mieć lepszą samoocenę, osiągać większe sukcesy w szkole i zmniejszyć ryzyko depresji oraz zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych.

Znalezienie czasu na rodzinne posiłki nie zawsze jest możliwe bądź łatwe, jednak miejmy nadzieję, że ludzie będą nadal traktować priorytetowo wspólne jedzenie, gdy tylko mogą. I pamiętajcie, nie liczy się tylko kolacja. Nawet wspólna szybka przekąska lub rodzinne śniadanie są cenne.

  1. Dzieci uczą się gotować

Niektóre rodziny znajdują czas, żeby zaangażować dzieci w kuchni. To dobra wiadomość, gdyż badania pokazują, że prowadzi to do zdrowszego odżywiania w dorosłym życiu. Wieloletnie badania wykazały, że młodzież, która przed skończeniem 18 do 23 lat nauczyła się gotować, jadła więcej warzyw, mniej fast foodów i więcej rodzinnych posiłków dekadę później.

Nauka gotowania może być fascynująca dla dzieci, ale mecząca dla przepracowanych rodziców. Nie trać wiary, jeżeli wydaje ci się, że każde dziecko, poza twoim, potrafi ubijać i smażyć. Zainicjuj podstawy, pozwalając dziecku poukładać proste przekąski na talerzu. Nigdy nie jest to za mało, za wcześnie ani za późno, by zacząć dawać dzieciom trochę samodzielności w kuchni.

  1. Spożywanie większej ilości białek pochodzenia roślinnego

Specjaliści odżywiania spędzili dekady, zachęcając ludzi do spożywania posiłków pochodzenia roślinnego. Teraz nagle wszyscy gromadzą wszelkiego rodzaju suszoną fasolkę i soczewicę. Próbują tofu i domowe wegetariańskie burgery i przekonują się, że z właściwymi przepisami potrawy te mogą być przepyszne.

Alternatywy dla białka zwierzęcego korzystnie wpływają na zdrowie ludzi i naszej planety. Nie znaczy to, że musisz przejść na wegetarianizm, ale możesz zacząć myśleć o mięsie w inny sposób. Traktuj je bardziej jako przyprawę, a mniej jako danie główne. Na przykład, zamiast grillowania całego opakowania piersi z kurczaka na obiad, spróbuj zrobić warzywne kebaby z użyciem mniejszych lub mniejszej ilości kawałków kurczaka na szaszłykach. Albo zrób kolorową sałatkę z pokruszonym na wierzchu grillowanym łososiem.

  1. Kupowanie żywności lokalnie i pomaganie w walce z głodem

W pierwszych tygodniach COVID-19, niektóre półki sklepowe były puste, podczas gdy rolnicy zaorali dojrzałe uprawy na polach i wylali świeże mleko do kanalizacji. Problemy w łańcuchu dostaw żywności, które zostały spotęgowane przez pandemię, skłoniły ludzi do poszukiwania lokalnych źródeł pożywienia. Sprzedaż regionalnie mielonej mąki, ryb łowionych w zrównoważony sposób i programów rolnictwa wspieranego przez społeczność gwałtownie wzrosła. Mam nadzieję, że trend ten będzie kontynuowany długo po zakończeniu pandemii i pogłębi szacunek dla tych i tego, co jest potrzebne, aby dostarczyć jedzenie na nasz stół.

Kolejnym kryzysem jest to, że 42 miliony Amerykanów zmaga się z brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, a liczba ta wzrasta z dnia na dzień w związku z pandemią koronawirusa. Wraz z rosnącą świadomością problemu głodu, ludzie zgłaszają się do pomocy. Tak jak moja znajoma, która postanowiła przekazać produkty ze swojego ogródka, by pomóc innym rodzinom w potrzebie. Jedną z najważniejszych rzeczy, które możemy zrobić, to popieranie polityki, która rozszerza dostęp do wysokiej jakości żywności i opieki zdrowotnej.

  1. Zmiana sposobu myślenia o zdrowiu na taki, który uwzględnia współczucie dla samego siebie

Jedzenie jest jednym z najbardziej podstawowych sposobów dbania o siebie, a zakłócenia w rutynie odżywiania i aktywności sprawiają, że ludzie ponownie zastanawiają się nad tym, jak definiują dobre samopoczucie.

Wielu moich klientów zaczyna delikatnie badać swoje relacje z jedzeniem i swoim ciałem. Z odpowiednim wsparciem, tworzą oni „nowe normalne” plany żywieniowe, które uwzględniają współczucie dla samego siebie jako codzienną praktykę. Jednym z przykładów są krótkie codzienne medytacje, które, jak sugerują badania, poprawiają wiele aspektów dobrego samopoczucia, w tym poczucie własnej wartości i docenianie swojego ciała. Mam nadzieję, że jedną z najważniejszych rzeczy, którą ludzie zachowają po pandemii, jest większa życzliwość do siebie jako jedzących.

W tych bezprecedensowych czasach ludzie wrócili do domu, by zająć się jedzeniem, odkrywając nowe nawyki i spostrzeżenia na temat tego, co oznacza prawdziwe odżywianie się.

Bądź dumny zarówno z dużych, jak i z małych zmian, które ostatnio wprowadziłeś w życie. Mogą one przerodzić się w zupełnie nowe nawyki, które przyniosą korzyści na dłuższą metę. Zachęcam wszystkich, by trzymali się chociaż jednej domowej wersji potrawy, którą kiedyś kupowali, zamiast wracać do tej kupnej, ponieważ gotowanie w domu przynosi korzyści dla zdrowia i relacji osobistych.

Autor: 
Stephanie Meyers / tłum. Kamila Kula
Polub Plportal.pl:

Reklama