Restauracje influencerów – nowy trend?

Reklama

wt., 05/24/2022 - 22:17 -- MagdalenaL

Mieliśmy okazję obserwować kilka takich fal, kiedy każdy większy twórca zakładał sklep z gadżetami ze swoim logo, albo kiedy wszyscy pisali książki. Restauracje na razie jeszcze nie udowodniły swojej opłacalności, jednak zostały dopiero co otworzone, więc jeszcze wiele może się zmienić. 

Na razie wiadomo o trzech influencerskich knajpach, z czego jedna, Kebab Ostra Jazda od Parisa Platynova, jest tylko zapowiedziana, bez daty otwarcia. Blow Burgers od Blowka i Giga Buła od Isamu funkcjonują już od jakiegoś czasu. Obie te restauracje oferują burgery, z czego te od Blowka charakteryzuje czarna bułka, a od Isamu wyróżniają się wielkością. Miejscówki są oceniane bardzo podobnie – jedzenie smaczne, ale nie jakieś szczególnie niesamowite.

Trzeba przyznać, że ogłoszenie tych trzech restauracji nie wzbudziło zbytnio zainteresowania w Internecie, nie licząc fanów wspomnianych influencerów. Najwięcej uwagi zebrał Kebab Ostra Jazda Parisa, głównie za sprawą ciekawie przeprowadzonej akcji marketingowej. Strona internetowa, która wyglądała na przedwcześnie udostępniony projekt, pozwoliła zabawić się ciekawskim internautom w detektywów i odkryć podstrony z menu, czy projektami logo. Można by się spodziewać, że na docelowe otwarcie restauracji Paris również przygotuje coś ciekawego, co trafi nie tylko do jego społeczności, ale również do szerszego grona, podobnie jak ta strona internetowa. 

Aktualnie temat restauracji ucichł i zostanie tak pewnie aż do następnego wielkiego otwarcia. Prowadzenie tego typu biznesu nie jest prostą sprawą, tym bardziej, gdy jest się popularną osobą, na którą zwraca się szczególną uwagę. Przekonał się o tym Blowek, gdy niedługo po starcie, zarzucono mu, że jego burgery są robione bardzo niestarannie i za każdym razem są inne. 

Większość influencerów zdaje sobie sprawę, że ich sukces opiera się w dużej mierze na zaufaniu ich społeczności. Łatwo jest je nadszarpnąć, dlatego muszą dobrze przemyśleć każdy ruch. Otwieranie restauracji, gdy nie tworzy się nic w kulinarnej kategorii, może przynieść różny efekt. O ile Blowek, czy Isamu zostali dobrze przyjęci, mimo że nie mają nic wspólnego z branżą gastronomiczną, to jednak każda następna knajpa może już być tą jedną za dużo. 

 

Autor: 
Tłumaczenie: Ewa Kaczmarczyk
Polub Plportal.pl:

Reklama